kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۱۷۵
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳
مدیرعامل آبفای کشور: از سال آینده

آب مشترکان پرمصرف قطع می‌شود

مدیرعامل آبفای کشور از قطع آب مشترکان پرمصرف از سال آینده خبر داد.


به گزارش ایسنا، حمیدرضا جانباز دیروز در نشست خبری در خصوص برخورد یکسان با مشترکان پرمصرف گفت: در تمام دنیا با مشترکان آب یکسان برخورد نمی‌شود، به عنوان مثال در بالای شهر تهران ممکن است که در یک آپارتمان تنها دو نفر و در جنوب تهران در یک آپارتمان دو خانوار زندگی کنند، لذا نباید رفتار ما با آنها یکسان باشد.
وی با بیان این که باید برای حل این مسئله از طریق شناسه ملی و کد پستی مشخص شود که در یک واحد مسکونی چند نفر زندگی می‌کنند، گفت: در خصوص قطع آب مشترکان پرمصرف طرحی به مجلس در این زمینه ارائه و کلیات آن تایید شد.
به گفته مدیرعامل آب و فاضلاب کشور دو بند این طرح از سوی شورای نگهبان به دلیل ایراداتی که وارد شد به کمیسیون مجلس بازگشت. وی ادامه داد: در طرحی که ارائه شده بود جریمه مشترکان پرمصرف حذف شد که به نظر من این مسئله به دلیل همزمانی بررسی این طرح با انتخابات بوده است.
جانباز تصریح کرد: قطع آب مشترکان پرمصرف در سال آینده اجرا می‌شود و مشترکانی که از الگوی مصرف بیشتر استفاده کنند آب شرب آنها قطع خواهد شد.
وی با اشاره به فاصله قیمت تمام شده آب و میزان مبلغی که از مشترکان اخذ می‌شود اظهار کرد: در حال حاضر قیمت تمام شده آب در کشور بیش از 1000 تومان است و این در حالی است که از مشترکان کمتر از 500 تومان دریافت می‌شود.
مدیرعامل آب و فاضلاب کشور با بیان  این که هنوز برای افزایش قیمت آب پیشنهادی ارائه نشده است، خاطرنشان کرد: افزایش قیمت آب طبق قانون برعهده شورای اقتصاد است، لذا هنوز پیشنهادی برای افزایش قیمت این کالا در سال 1395 ارائه نشده است.
وی در خصوص این که آیا در آب شرب شهرها فلزات سنگین وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: در برخی از استان‌ها، شهرها و روستاها فلزات سنگینی در آب وجود دارد به همین دلیل برنامه‌ای به دولت ارائه شده تا اعتباراتی در این مورد تخصیص یابد.
جانباز با بیان این که فهرست شهرها و روستاها در اختیار استانداری‌ها قرار گرفته است، گفت: تعداد آنها زیاد نیست و برای حل مشکل این مناطق برنامه‌هایی را در نظر گرفته‌ایم.
مدیرعامل آب و فاضلاب کشور با اشاره به مشکل برخی از روستاهای کشور که مشکل کاهش کیفیت آب و حتی فلزات سنگین دارند، اظهار کرد: در اطراف تهران، روستاهای پاکدشت و ورامین مشکل نیترات آب دارند.