kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۱۷۲
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲
یک مسئول:

نرخ مصوب خدمات خشکشویی و لباسشویی در آستانه شب عید اعلام شد

رئیس اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی در آستانه شب عید نرخ مصوب خدمات خشکشویی و لباسشویی را اعلام کرد.


ابوالفضل رجب‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه حدود 900 واحد خشکشویی و لباسشویی مجوزدار در تهران فعال هستند، گفت: یکی از مشکلاتی که در این بخش داریم ناآگاهی مردم از نوع و درجه واحدی است که به آن مراجعه می‌کنند.
وی افزود: در برخی مواقع با مواردی روبرو می‌شویم که فردی به واحد خشکشویی و لباسشویی درجه یک مراجعه می‌کند و توقع نرخ واحدهای خشکشویی و لباسشویی درجه سه را دارد و از این موضوع آگاهی ندارد که صنف ما سه درجه‌بندی داشته و بر اساس درجه‌بندی نیز نرخ‌های مصوب جداگانه‌ای دارد.
رئیس اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی یادآور شد: نحوه شست‌و شو، جنس لباس، موادی که برای شست‌وشو مصرف می‌شود، از جمله فاکتورهای مهم در نرخ خدمات در این صنف است.
به گفته رجب‌زاده، اجرت شست‌وشو و اتوی لباس‌های چین‌دار و پلیسه‌دار، لباس عروس، لباس شب بانوان، سنگ‌دوزی، روب‌دوشامبر، لباس‌های سفید و روشن، انواع جین، کتان، جیر، چرم، پوست، پرده‌های غیرمعمولی، روتختی، روفرشی، پتو، لحاف، کلیه البسه غیرمعمولی و اجرت لکه‌گیری البسه در موقع صدور فاکتور در حضور مشتری تعیین می شود.
وی گفت: نرخ مصوبات خدمات لباسشویی و خشک‌شویی از نوع درجه یک برای اتوی کت و شلوار 10 هزار تومان، اتو به همراه خشکشویی 18 هزار تومان، اتوی کت 6000 تومان و همراه با خشک‌شویی 11 هزار تومان، اتوی شلوار 4000 تومان و همراه با خشک‌شویی 7000 تومان، اتوی بلوز 4000 تومان و همراه با خشک‌شویی 7000 تومان است.
رئیس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی اظهار کرد: اتوی مانتوی ساده 6500 تومان و همراه با خشک‌شویی 11 هزار تومان، اتوی پیراهن مردانه 4000 تومان و همراه با خشک‌شویی 7000 تومان و اتوی دامن 4000 تومان همراه با خشک‌شویی 7000 تومان است.
به گفته او، اتوی هر متر مربع پرده پارچه‌ای 2000 تومان همراه با خشک‌شویی 4500 تومان و اتوی هر مترمربع پرده توری 1500 تومان و همراه با خشکشویی 2200 تومان محاسبه می‌شود.
اما سال گذشته بود که براساس اصلاحیه قانون جدید نظام صنفی، تعیین سقف و حدود صنفی برای کلیه رسته‌های صنفی حذف شد که این موضوع مشکلات زیادی را برای برخی اصناف از جمله واحدهای خشکشویی و لباسشویی ایجاد کرد و موجب کسادی فعالیت برخی از صنوف شده است، که رجب‌زاده در این زمینه گفت: تا قبل از اصلاحیه قانون نظام صنفی، حدود صنفی برای این بخش 500 متر بود ولی بعد از لغو این قانون شاهد هستیم که دیوار به دیوار واحد خشکشویی و لباسشویی موجود، واحد دیگری در این زمینه راه‌اندازی می‌شود.