kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۱۵۱
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
مسئول بسیج دانشجویی همدان:

اعزام سه هزار دانشجو به اردوهای راهیان نور آغاز شد

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان از آغاز اعزام سه هزار دانشجو از استان به اردوهای راهیان نور خبر داد.

همدان - خبرنگار کیهان:

طیب فریادرس افزود: تعداد سه هزار دانشجوی دانشگاههای استان در قالب 17 کاروان با 60 دستگاه اتوبوس به اردوهای راهیان نور جنوب اعزام می‌شوند.
وی ادامه داد: اعزام اولین کاروان‌ها در 12 اسفند ماه به منطقه عملیات جنوب انجام شد که شامل دو کاروان از دانشجویان دختر پیام‌نور همدان و نهاوند بود.
فریادرس اضافه کرد: آخرین کاروانها نیز روز 25 اسفند ماه به مناطق مذکور خواهند رفت که مجموعا 10 کاروان متعلق به خواهران و 6 مورد متعلق به برادران دانشجو بوده و یک کاروان مشترک است.
وی یادآور شد: 60 نفر راوی و 17 نفر روحانی کاروانهای راهیان نور استان را همراهی می‌کنند و هر دوره اعزام نیز 4 و 5 روز طول می‌کشد.
فریادرس اظهار کرد: هزینه اعزام هر یک نفر به اردوهای راهیان نور 2میلیون ریال در نظر گرفته شده که از محل اعتبارات دانشگاهها و کمک خود دانشجویان تامین می‌شود.
وی افزود: سال گذشته، دانشگاه صنعتی همدان بیشترین اعزام را با 8 درصد از آن خود کرد و به طور کلی میانگین حضور دانشجویان از دانشگاههای دولتی استان معادل 5 درصد بود.
فریادرس خاطرنشان ساخت: طی سال جاری، تعداد 500 نفر از دانشجویان استان نیز در ایام مختلف به اردوهای راهیان نور اعزام شدند که با کاروانهای در حال اعزام تا پایان سال، مجموعا تعداد آنها به 3500 نفر می‌رسد.