kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۸۲۵
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶

اخبار کوتاه از فوتبال



ادعای تازه یک سایت سعودی
 سایت «الاخبار» عربستان مدعی شد که کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزاری دیدار نمایندگان ایران با عربستان در کشور ثالث را بعید نمی‌داند، بلکه تاکید دارد که چنانچه اختلاف بین ایران و عربستان تا مهلت اعلام شده از سوی AFC یعنی 15 مارس حل نشود بازی در کشور ثالث برگزار خواهد شد و به احتمال زیاد این کشور قطر خواهد بود. سرنوشت بسیار ابهام‌آمیزی در انتظار نمایندگان ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا است، در حالی که هر کدام از نمایندگان این دو کشور در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا یک بازی به میدان رفته‌اند و در انتظار بازی دوم خود هستند این احتمال وجود دارد که در ادامه این رقابت‌ها حضور نداشته باشند چرا که از یک طرف باشگاه‌های عربستانی تاکید دارند که به هیچ‌ وجه حاضر نیستند که به خاطر دلایل امنیتی در خاک ایران به میدان بروند و چنانچه با درخواست آنها برای بازی در کشور ثالث مخالفت شود از لیگ قهرمانان آسیا کناره‌گیری خواهند کرد. از طرف دیگر هم نمایندگان فوتبال ایران پاسخ حاشیه‌سازی عربستان را داده و تاکید کرده‌اند که تنها در ایران به مصاف نمایندگان عربستان می‌روند و حتی وزرات خارجه ایران هم در این زمینه واکنش نشان داده است. بنابراین می‌توان گفت که AFC با ریاست شیخ سلمان با بحران بسیار بزرگی مواجه شده و باید دید که در نهایت چگونه چنین تعارضی را حل خواهد کرد.
 
 کفاشیان: دلم نمی‌آید فوتبال را رها کنم!
کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در تازه‌ترین صحبت‌های خود اظهار داشت: من هم با فرد هشت سال پیش تفاوت دارم. در روزهایی که من رئیس فدراسیون فوتبال شدم، فدراسیون سر و سامان نداشت اما الان پیشرفت‌های زیادی صورت گرفته است. دلم نمی‌آید فدراسیون را رها کنم. آنهایی که علاقه دارند باید رای بیاورند و فعالیت‌های خود را مشخص کنند. در دوره قبل به وزیر گفتم که نماینده خود را زودتر انتخاب کنید تا تبلیغات کند و ما فرمان را به او بدهیم اما «قریب» در اواخر انتخابات اعلام آمادگی کرد و مجمع به او رای نداد. تاکید کفاشیان روی این جمله که «دلم نمی‌آید فدراسیون را رها کنم» در شرایطی است که وی پیش از این مدعی شده بود دوست دارم فرد قوی و توانمندی فدراسیون فو‌تبا‌ل را اداره کند.

 مدیرعامل پرسپولیس: 12 پرونده داریم، 2 تا را حل‌ کرده‌ایم
طاهری مدیرعامل پرسپولیس روز گذشته در نشست خبری خود در خصوص آخرین وضعیت بدهی‌های این باشگاه اظهار داشت: دائم به دنبال این تفکر بودیم که برای باشگاه باید شرایط درآمدزایی رقم بزنیم. ما مشکلات زیادی را داشتیم ولی به کمک باشگاه هواداری، به درآمدزایی اولیه رسیدیم و توانستیم کار را تا حدی جلو ببریم. کسانی که عضو این درآمدزایی می‌شوند می‌توانند از خدماتی بهره ببرند. وی ادامه داد: در حال حاضر 12 پرونده داریم که دو تا از آنها را حل کردیم و با یکی دیگر هم توافق کردیم تا قسطی پرداخت کنیم. همه این‌ها در وضعیت باشگاه و در روند درآمدزایی ما اثر می‌گذارد. امیدوارم با این توجهی که عزیزان‌مان یعنی هواداران دارند، کارها پیش برود. خیلی از عزیزان به ما کمک کردند. در واقع بدون اینکه اسم‌شان آورده شود، به ما کمک کردند. او در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به نگرانی هواداران پرسپولیس جهت کسر امتیاز از این تیم چیست نیز گفت: تا همین الان که در خدمت شما هستم، جلوی کسر 18 امتیاز را گرفتیم. چند پرونده را پرداخت کردیم. کسی هم خبردار نشد. اکنون از 12 مورد، 3 تا را حل کردیم. این قول را می‌دهیم که ان‌شاءالله کسر امتیاز نشود و پشتوانه ما بعد از خدا هواداران هستند که به ما کمک می‌کنند.

 قلعه‌نویی: بازی رفت مقابل الجزیره را فراموش کرده‌ایم
سرمربی تراکتورسازی پیش از دیدار چهارشنبه برابر الجزیره می‌گوید پیروزی 4 بر صفر تیمش برابر این تیم در دیدار رفت، دلیلی بر موفقیت قطعی در بازی برگشت نیست. قلعه‌نویی اظهار داشت: من معتقدم الجزیره تیم بزرگی است و ما بازی قبل را به فراموشی سپرده‌ایم. تیم‌های بزرگ هم در طول تاریخ نتایج این چنینی داشته‌اند مثلا برزیل در خانه با هفت گل مغلوب شده است و این دلیلی نمی‌شود بر اینکه که بگوییم برزیل تیم کوچکی است. بازی چهارشنبه سخت‌ترین بازی ما از پنج بازی باقی‌مانده‌ لیگ قهرمانان است چون تیم حریف با تمام توان برای جبران نتیجه بازی قبلی مقابل ما قرار می‌گیرد و هم بازیکنان ما ممکن است در غرور کاذب برد قبلی باشند و این بازی را سهل بدانند.

 سرمربی نکونام و دژاگه در آستانه اخراج
رسانه‌های قطری از شرایط سخت جانفرانکو زولا در باشگاه العربی سخن به میان آوردند و تاکید کردند احتمال اخراج این مربی از هدایت العربی زیاد است. در العربی دو بازیکن ایرانی به نام‌های اشکان دژاگه و جواد نکونام بازی می‌کنند. هجمه زیادی علیه زولا وجود دارد و این احتمال زیاد است که از هدایت این تیم اخراج شود این در حالی است که او در آغاز فصل هدایت العربی را بر عهده گرفته و با این تیم قرارداد سه ساله دارد. العربی در هفته بیستم لیگ ستارگان قطر با نتیجه سه بر یک برابر السد تن به شکست داد و شانس رسیدن به جایگاه سوم جدول رده‌بندی را از دست داد.