kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۸۱۷
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵
فرمانده کل سپاه پاسداران:

تکمیل فازهای 15 و 16 پارس جنوبی نوعی خط شکنی سپاه بود

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تکمیل فازهای 15 و 16 خط‌شکنی سپاه بود. امروز خوشحالیم که توانمندی نیروهای داخل به جهانیان اثبات شده است.



به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، سرلشکر محمدعلی جعفری پیش از ظهر دیروز در آیین تجلیل از جهادگران و افتخارآفرینان فازهای 15 و 16 پارس جنوبی اظهار داشت: قرارگاه خاتم در سال‌های اخیر کارهای بزرگ و مهم و ارزشمندی انجام داده و از بزرگترین و با کیفیت‌ترین مجموعه‌های سازندگی و مهندسی در کشور است.
وی افزود: سپاه زمانی وارد پارس جنوبی شد که تحریم‌ها به اوج رسیده بود و شرکت‌های بزرگ خارجی از پارس جنوبی رفته بودند و شاهد هستیم که با تکیه بر توان داخل و نیروهای توانمند بومی به چه موفقیت‌هایی رسیده‌ایم.
جعفری ابراز داشت: تمام اقدامات انجام شده در تکمیل فازهای 15 و 16 توسط نیروهای داخلی انجام شده و این مهم باید مبنایی برای سایر فازها باشد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز داشت: دشمنان می‌دانند که تحریم ایران جواب نمی‌دهد و ایران می‌تواند بر روی پای خود بایستد و امروز شاهدیم که تحریم هیچ اثری نداشته و حتی سبب شده که استعدادهای داخلی ما شکوفاتر شوند.
سرلشکر جعفری گفت: دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که تحریم جواب نمی‌دهد و سر میز مذاکره نشستند و باید هوشیار باشیم که البته رهبر معظم انقلاب نیز در مورد دوران پسابرجام هشدارهای لازم را داده‌اند.
وی بر لزوم محرومیت‌زدایی تأکید کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی سرلوحه کارهای ما قرار دارد و در این مسیر از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهیم کرد.
جعفری افزود: 3 فاز بزرگ و مهم دیگر پارس جنوبی توسط قرارگاه خاتم انجام می‌شود.
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: سپاه در هر شرایطی در خدمت نظام اسلامی بوده و از همه ظرفیت خود برای سازندگی و عمران و آبادانی کشور استفاده کرده است و همواره در راستای سازندگی کشور و نظام بوده و خواهد بود.
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص):
ورود 15 میلیون لیتر بنزین به کشور در دوران پساتحریم تأسف‌آور است
 فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) گفت: ورود 15 میلیون لیتر بنزین به کشور در دوران پساتحریم تأسف‌آور است و باید عملاً به سمت اقتصاد مقاومتی برویم.
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، سرتیپ عبادالله عبداللهی دیروز در بازدید فرمانده کل سپاه از پارس جنوبی اظهار داشت: قرارگاه خاتم در تکمیل فازهای 15 و 16 پارس جنوبی توان داخلی و ظرفیت متخصصان کشور را ثابت کرد و باید این تفکر گسترش یابد.
وی یادآور شد: خارجی‌ها به هیچ وجه فکر نمی‌کردند که متخصصان داخلی ما بتوانند این فازها را تکمیل کنند ولی همگان دیدند که چه اقدامات بزرگ و مهمی انجام دادیم و امروز به این دستاوردها افتخار می‌کنیم.
عبداللهی بیان کرد: سپاه برای کمک کردن به دولت پیشگام است و برای اجرای 10 ابرپروژه بزرگ فرمانده کل سپاه با رئیس جمهور مکاتبه کرده که 5 ابرپروژه بزرگ مربوط به حوزه نفت است و امیدواریم در این مأموریت به توفیق لازم برسیم.
وی ابراز داشت: قرارگاه خاتم در راستای اقتصاد مقاومتی از همه توان و ظرفیت خود بهره گرفته و با انجام کارهای جهادی، همانند دوران دفاع مقدس برای موفقیت نظام اسلامی تلاش می‌کنیم.
وی از ساخت 5 نیروگاه توسط قرارگاه خاتم خبر داد و افزود: برای ساخت 5 نیروگاه با ظرفیت یک هزار مگاوات با استقبال مسئولان دولت روبه ‌رو شده‌ایم.
عبداللهی همچنین از ساخت 17 سد بزرگ توسط قرارگاه خاتم خبر داد و افزود: برای مهار آب‌های سطحی این قرارگاه برنامه‌های مهمی در دست اجرا دارد. در این مراسم نشان درجه یک سازندگی به سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء از سوی فرمانده کل سپاه پاسداران اعطا شد.