kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۸۱۲
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶

کیهان و خوانندگان


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323


* برگزاری انتخابات باشکوه در کمال آرامش و امنیت و در سراسر میهن اسلامی را مدیون شهدای مدافع حرم هستیم و امیدواریم که قدردان این جانفشانی‌ها باشیم.
6305---0913
* فراخوان رهبر معظم انقلاب برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی و پاسخ مثبت مردم به آن، توطئه‌های استکبار را در هم کوبید و اقتدار نظام اسلامی را یک بار دیگر به منصه ظهور رساند. اکنون مسئولیتی خطیر متوجه منتخبین مردم است تا به رفع مشکلات عدیده اقتصادی و پیگیری مطالبات مردم بپردازند. به هیچ وجه قابل قبول نیست که اقبال مردم به آنها باعث فراموشی وعده‌ها شود و یا وقت‌شان را به سطحی نگری و غوغاسالاری‌های نامربوط تلف کنند. وقت کم است و کارهای برزمین مانده بسیار.
طالعی
* طبق تجربه همیشه کسب آراء زیاد یا کم در انتخابات دلیل بر حقانیت یا عدم حقانیت فرد یا گروهی نیست. بلکه اطاعت از خدا، ولی فقیه و اعمال نیک و خدمت به مردم مشخصه اصلی حقانیت است. خواه در مقطعی به آن اقبال بشود و در مقطع دیگری نه.
0430---0938
* جام اخلاق در این دوره از انتخابات را باید به اصولگرایان تهران بدهند چرا که به رغم عدم راهیابی حتی یک نفرشان به مجلس داخل خیابان اردوکشی نکردند و آشوب راه نینداختند. امید است دیگر جناح‌ها هم یاد بگیرند.
خزایی
* آقای هاشمی بعد از انتخابات اظهار داشتند کسانی که مردم آنها را کنار زدند باید کنار بروند! به ایشان عرض می‌کنم چرا دوستانتان در سال 88 که مردم کنارشان زدند فرق 25 با 11 را متوجه نشدند و به جای کناره گرفتن آتش فتنه را در کشور شعله‌ور ساختند؟
مهربانی- اصفهان و 4535---021
* آقای مرعشی از رأی شهرستانی‌ها به اصولگرایان به حدی ناراحت شده که آنها را عقب افتاده خطاب کرده است. در این دوگانگی تراشی بین مردم بخش‌های مختلف کشور چه اهداف شومی نهفته است؟
خزائی و 4001---0910
* مدال شجاعت باید به آقای بهزاد صادق خلبان شجاعی که به تهدیدهای جنگنده‌های سعودی در ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن توجهی نکرد اعطا می‌شد، نه کسانی که چرخش دانش هسته‌ای را در ازای هیچ کند کردند.
2909---0912
* خانم ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در تماس تلفنی با اخبار شبکه خوزستان گفت اقدام دولت در خصوص ریزگردهای استان این است که قبل از شروع گرد و خاک از طریق هواشناسی به شهروندان اطلاع‌رسانی می‌کند. بابت این کار پرمشقت ایشان و دولت در مبارزه با ریزگردهای استان باید خدا قوت و خسته نباشید گفت.
5077---0916
* طرح خصوصی‌سازی مدارس آن هم در پوشش مشارکت مردمی تراوش فکری مسئولان شکم سیر است که با مشکلات مردم عادی جامعه بیگانه هستند. اجرای این طرح مدافعان واقعی انقلاب را که از قشر پایین جامعه هستند سخت آزرده می‌کند.
8220---0912
* مرحوم سلحشور کارگردان متعهد کشورمان نزدیک به یک سال بستری بودند ولی یکی از حضرات وزارت ارشاد فرصت عیادت از این کارگردان متعهد سینمای کشورمان را پیدا نکردند ولی اگر یک نویسنده فرسوده لائیک یک عطسه‌ای بکند وزیر ارشاد شخصاً به ملاقات او می‌رود و وزیر بهداشت را مأمور رسیدگی به وضعیت جسمی‌اش می‌کنند! بی‌سبب نبود که پیکر این هنرمند متعهد و به واقع مردمی از تالار وحدت تشییع نشد. سلحشور خود وصیت کرده بود که در قطعه هنرمندان دفن نشود.
خلیلی- استاد زبان انگلیسی
* آیا دکتر روحانی برای فوت آقای سلحشور نباید پیامی می‌دادند؟ تجلیل از یک هنرمند متخصص و متعهد، تجلیل از هنر انقلاب و باعث دلگرمی هنرمندان است.
3114---0912
* واقعیت این است که کشور بیشتر به توسعه ریل راه‌آهن نیاز دارد تا هواپیمای قاره‌پیما که فقط در فرودگاه امام خمینی تهران می‌تواند روی زمین بنشیند. معلوم نیست مشاوران دولت چه کسانی هستند و چه اندیشه‌ای در سر دارند؟
2428---0935
* افزایش رکود اقتصادی و تبدیل شدن آن به بحران زمینه‌ساز تشدید بحران‌های اخلاقی و اجتماعی مثل طلاق، خودکشی، سرقت، اعتیاد و... خواهد بود.
2619---0990
* بانک‌ها از محل حساب‌های جاری و سپرده‌های قرض‌الحسنه مردم که سودی بابت آنها به صاحبان‌شان نمی‌پردازند خیلی راحت می‌توانند به کشاورزان و تولیدکنندگان وام با سود تک رقمی بپردازند. ولی مشکل این است که دولت و بانک‌ها روحیه دلالی پیدا کرده و به صورت یک مؤسسه اقتصادی درآمده‌اند.
0471---0910
* پدرم جانباز 70 درصد است و در 22 بهمن 57 جانباز شد. ایشان با حقوق 700 هزار تومانی و منزل استیجاری و جوان 31 ساله تحصیل کرده بیکار و چند سر عائله چگونه به امرار معاش بپردازد؟ فقط در ماه 920 هزار تومان کرایه باید پرداخت کند. با قبض‌های نجومی چه کند؟ انتظار رسیدگی دارم.
5572---0919
* سخنگوی دولت اعلام می‌کند ما یارانه کم درآمدها را قطع نکرده‌ایم درصورتی که یارانه بنده را با 4 سر عائله و داشتن نوه با این تورم و گرانی و درآمد کم قطع کرده‌اند!
یوسفی- تهران
* متأسفانه روستائیان الان بسیار در مورد سند مشکل دارند و در تردد بین بنیاد مسکن و وزارت جهاد کشاورزی خیلی اذیت می‌شوند. روستائیان برای ساختن یک زمین 100 متری باید دو سال معطل باشند که تازه آیا پروانه بدهند یا ندهند. لطفاً رسیدگی شود.
5638---031
* از شهرداری شهر جدید سهند بارها درخواست کرده‌ایم در خیابان پردیسان پارکی کوچک با وسایل بازی کودکان احداث کند ولی نتیجه نداشته است. ولی با کمال تأسف باید عرض کنیم در همین خیابان نزدیک هنرستان دخترانه یک قهوه‌خانه برای قلیان‌کشی راه‌اندازی شده است.
5889---0914
* پذیرفته‌شدگان جدید استخدامی وزارت آموزش و پرورش که بیشترشان دارای تحصیلات دکتری و کارشناسی ارشد هستند و سابقه چندین ساله تدریس به صورت حق‌التدریس داشته و فارغ‌التحصیل بهترین دانشگاه‌ها هستند چه لزومی دارد با این تورم، گرانی و بالا بودن اجاره منزل 6 ماه دست از زندگی بردارند و به آموزش و طی دوره اعزام شوند؟ در این مدت خانواده‌ها از کدام منبع درآمد تغذیه کنند و سرپرستی آنها را چه کسی به عهده می‌گیرد؟!
4376---0915
* فرمی در اختیار فرهنگیان قرار داده شده که در قبال دریافت پاداش بازنشستگی، حق هیچگونه اعتراضی را نداشته باشند... آن هم بعد از 2 سال از زمان بازنشستگی! این فرم هیچ سربرگی هم ندارد.
3386---0916
* از مسئولین امر درخواست می‌شود حقوق سربازان متأهل را زودتر پرداخت کنند تا خانواده‌شان مجبور به تحمل توأمان دوری مرد خانه و مشقت بی‌پولی نباشند.
8472---0911
* وزارت نفت به کارگران قراردادی مجتمع پارس جنوبی عیدی همانند کارمندان پرداخت می‌کند. چرا؟ چطور حقوق یک فرد 11 ماه با عنوان کارگر محاسبه می‌شود ولی در شب عیدی با او رفتار کارمندی می‌کنند؟!
6498---0917
* دو ماه قبل در بیمارستان ... در تهران یک عینک طبی به قیمت 3 میلیون و 250 هزار تومان خریدم. بعد از گذشت چند روز رنگ آن برگشت. برای تعویض مراجعه کردم گفتند گارانتی نداریم. در پیگیری‌ها کاشف به عمل آمد این‌ها اجناس دست سومی است که از چین وارد می‌کنند از مسئولان وزارت بهداشت درخواست رسیدگی دارم.
حسینی
کیهان : نام بیمارستان در کیهان محفوظ است.
* اداره برق تهران به دلیل عدم پرداخت پول دوره قبل بابت اخطاریه مبلغ شش هزار و 600 تومان به قبض جدید برق اضافه کرده است. بنویسید توجیه شرعی و قانونی این‌گونه کسب درآمد برای دولت چگونه است؟
6946---0912