kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۷۹۹
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
ولایتی :

ایران تغییر حاکمیت سوریه از مقاومت به مزدوران آمریکا را نمی‌پذیرد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خمیرمایه مبارزه با افراطی‌گری کار فرهنگی است، گفت: می‌گویند بشاراسد که 5 سال در مقابل تهاجم غربی‌ها مقاومت کرده است کنار رود و یک مزدور آمریکایی بیاید که این امر مورد قبول جمهوری اسلامی ‌ایران نیست.


به گزارش فارس، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش جمهوری اسلامی ‌ایران؛ فرصت‌ها و تهدیدها و تهدیدهای فرهنگی و افراط‌گرایی که صبح دیروز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: آمریکایی‌ها و غربی‌ها از لحاظ فرهنگی به مناطقی حمله کردند که از مراکز مهم شکل‌گیری تمدن اسلامی بود و گروه‌های افراطی را در این مناطق رشد دادند و شاهد بودیم که در عراق و سوریه و یمن چه کردند.
ولایتی خاطرنشان کرد: اگر در تمام جزیره‌العرب بنگرید جایی به عمق فرهنگ یمن پیدا نمی‌کنید و عربستان سعودی تمام آثار تمدنی یمن را بمباران کرده است و برای مقابله با امواج بیداری اسلامی که جنس آن فرهنگ است کار ضد فرهنگی و افراط‌گرایی انجام داد تا از اسلام چهره‌ای مشوش ایجاد کند.
ولایتی تصریح کرد: کاری که مقام معظم رهبری در انتشار دو نامه به جوانان غربی از دیدگاه رهبر یک نهضت اسلامی انجام دادند برای این بود که بدون واسطه به جوانان بگویند چهره مشوشی که غربی‌ها از اسلام درست کرده‌اند درست نیست.
وی گفت: می‌گویند بشاراسد که 5 سال در مقابل تهاجم غربی‌ها مقاومت کرده است کنار رود و یک مزدور آمریکایی بیاید که این امر مورد قبول جمهوری اسلامی ایران نیست.
ولایتی تصریح کرد: به زور و با توطئه آمریکا در شورای امنیت مصوبه‌ای را تصویب کنند که بگویند باید انتقال حکومت در سوریه صورت گیرد بنابراین غربی‌ها و آمریکایی‌ها از هر ابزاری برای برهم زدن نظم و ترتیب کشورهایی که مراکز فرهنگ و تمدن اسلامی هستند استفاده می‌کنند در حالی که اگر در سوریه قرار است حکومتی باشد باید براساس رای و نظر مردم باشد.