kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۷۹۷
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
نوبخت :

یارانه نقدی اسفندماه زودتر از ماه‌های قبل پرداخت می‌شود

سخنگوی دولت تاکید کرد: رئیس‌جمهور همه اعضای ستاد اقتصادی را موظف کردند که یک برنامه کوتاه مدت و بلند مدت برای رونق اقتصادی، بهبود وضعیت معیشت مردم و اشتغال جوانان ارائه کنند.


محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شده بود با اشاره به نتایج دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در پی این رخداد بزرگ در روز یکشنبه در ستاد اقتصادی دولت آقای رئیس‌جمهور همه اعضای این ستاد را موظف کردند که یک برنامه کوتاه مدت و بلند مدت برای رونق اقتصادی، بهبود وضعیت معیشت مردم و اشتغال جوانان ارائه کنند.
نوبخت با اشاره به کسانی که به مجلس راه نیافتند ولی با دولت در راه خدمت به مردم همکاری داشتند از آنها خواست به همکاری خود با دولت برای خدمت به مردم ادامه دهند و تأکید کرد همچنین نمایندگان فعلی که در انتخاب مردم قرار نگرفتند از آنها نیز دولت برای همکاری دعوت می‌کند. آنها سرمایه‌های انسانی این کشور و نظام هستند و دولت برای خدمت به مردم از همه این افراد از جمله منتقدان دعوت به همکاری می‌کند.
سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: اختلاف سلایق و تنوع روش بین تمامی افراد وجود دارد اما باعث نمی‌شود بخشی از این‌ها را حذف کنیم. هر چند ما به دلیل عدم رعایت اخلاق از برخی دوستان متکدریم ولی تمامی آنها را سرمایه‌های نظام می‌دانیم و دعوت به همکاری می‌کنیم.
وی تأکید کرد: با توجه به زمان‌بندی‌های موجود امکان تصویب لایحه بودجه تا پایان سال وجود دارد اما دولت آمادگی دارد تا هفته سوم فروردین بودجه 95 را تحویل بگیرد.
نوبخت در پاسخ به این سوال که آیا افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان با توجه به وضعیت نامشخص لایحه بودجه 95 پرداخت می‌شود؟ گفت: هیچ نگرانی برای پرداخت افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان برای سال آینده وجود ندارد.
وی ادامه داد: این موضوع را که مجلس آینده به دلیل همگرایی و هماهنگی بیشتر با دولت جهت خدمت به مردم باعث شود وظیفه نظارتی‌اش تقلیل یابد قبول ندارد. زیرا نظارت بر کار دولت کمک به قوه مجریه است و انتقاد سازنده به دولت کمک می‌کند.
نوبخت درباره تمهیدات قوه مجریه برای مقابله با قاچاق میوه و تنظیم بازار میوه شب عید گفت: دولت برای تنظیم بازار میوه شب عید خرید 42 هزار تن پرتقال و 18 هزار تن سیب از باغداران داخلی را برنامه‌ریزی کرده که بر این اساس تاکنون 32 هزار تن پرتقال و 12هزار تن سیب خریداری شده است.
وی در پاسخ به این سوال که نظر سازمان مدیریت به عنوان بدنه کارشناسی دولت با حذف کارت‌های سوخت چیست، گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به عنوان بدنه کارشناسی دولت موافق استمرار وضعیت موجود است.
نوبخت درباره انتظار دولت از مجلس دهم بیان کرد: دولت هیچ انتظاری از مجلس دهم جز اجرای قانون ندارد. ما در حد هماهنگی‌های قانونی با مجلس هماهنگ هستیم و همین که نمایندگان مجلس در چارچوب قانون وظایف خودشان را انجام دهند و نسبت به لوایحی که دولت به آنها تقدیم می‌کند آن را در زمان مناسب تصویب و در اختیار دولت قرار دهند برای ما مناسب است.
وی درباره زمان پرداخت یارانه اسفندماه نیز ادامه داد: مدیرعامل سازمان هدفمندی دقایقی پیش از جلسه با بنده صحبت می‌کرد تا هماهنگی‌هایی را برای پرداخت یارانه این ماه نسبت به ماه‌های عادی پیگیری کند ما نیز از این مسئله استقبال می‌کنیم. البته پرداخت 34هزار میلیارد تومان نقدی با توجه به هزینه‌های جاری و هزینه‌های عمرانی مدیریت زیادی می‌خواهد و این در شرایطی است که همکاران ما زیر انبوه مطالبات مردم به خدمت رسانی مشغولند اما سعی می‌کنیم و تصمیم داریم یارانه نقدی اسفند ماه را مانند حقوق این ماه زودتر از ماه‌های قبل پرداخت کنیم.
نوبخت در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی‌های دولت برای سال آینده نسبت به نرخ رشد اقتصادی و تورم چیست، گفت: برای سال آینده پیش‌بینی می‌کنیم نرخ تورم زیر 11 درصد و رشد سرمایه‌گذاری 4.5 تا 5 درصد و رشد اقتصادی نیز حدود 5 تا 6 درصد باشد.