kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۷۸۹
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰

یک روایت بجا(نگاه)


پژمان کریمی
چه به موقع بود!درست سر وقت نیاز! روایت از شهیدی که آسمانی شدنش را به رخ‌مان کشید!
دوشنبه دهم اسفند 94- شبکه دوم سیما- مستندی به نام: «روایت نصر»! موضوع: یادکردی از شهید مدافع حرم: «حمیدرضا زمانی».
چه به موقع بود!گفتن از شهیدی جوان که خانواده خود را به دستان بزرگ خداوند می‌سپارد و فارغ از شوق زندگی دنیوی و لذت جویی‌های اهل زمین، پرچم دفاع از حریم اهل بیت(ع)را در دست می‌گیرد.
به موقع بود!
 تو هم مانند من در روزهای پیش، در ازدحام «نام‌ها» و در میان معرکه انتخابات، برای پیروزی و برتری این و آن دغدغه داشتی!
مشارکت سیاسی وظیفه هر مسلمانی است !
نباید به فرموده آن پیر فرزانه و راحل، «بگذاریم انقلاب به دست  نامحرمان بیفتد» و «گرفتار و تحریف» شود! پس حق داشتیم نگران باشیم و صحنه رقابتها را با وسواس و دقت رصد کنیم! حق داشتیم برای انتخابی درست، تقلا کنیم!
اما در همهمه انتخابات و انتخابها بودند کسانی که تنها برای انقلاب ،تکلیفی نداشتند. و ‌ای کاش تنها تکلیفی بر خود متصور نبودند و در انزوا  ساز خود می‌زدند! آنها در هوسی مسموم برای رای نیاوردن فرزندان انقلاب - از هر طیفی - تلاشی باطل کردند.
اگر به عنوان‌ها و صفحات برخی از روزنامه‌های زنجیره‌ای دقت  می‌کردی، ماهیت «برخی» از نامحرمان آشکار بود.
همان‌ها که چون دبیرکل ورشکسته حزب سکولار مشارکت، از آرزوی خود برای شکل‌گیری مجلسی به دور از شعار و دغدغه انقلابی سخن گفت!
همان‌ها که از مفتی وهابی سعودی در ترور شخصیت بزرگان انقلاب، خط و پیشی گرفتند.
همان‌ها که در انتخاب، هر معیاری را پیش کشیدند جز وجه «خمینی باوری» و «پنجاه و هفتی بودن»!
همان‌ها که از ضرورت نه فتح الفتوح برخاسته از آرمان‌ها و غایات انقلاب که از فتح الفتوح برخاسته از برجام‌ها سخن گفتند. برجام‌هایی که حاصل مشروط دانستن   «آب خوردن» ایرانی به التفات «کدخدا» است!
روایت نصر، تنها روایت و حکایت زندگی منیر شهید زمانی نبود! هشدار بود! هشداری به غفلت‌های ما و کوچکی همان برخی‌ها! برخی‌ها که زندگی و خوشبختی‌شان یعنی نام بزرگ‌تر، سمت بزرگ‌تر، صندلی بزرگ‌تر و...! و در برابر این برخی صاحب پول و قدرت، شهیدانی چون حمید رضا زمانی‌ها سرافرازند که زندگی و خوشبختی شان یعنی؛ گمنامی، بی‌نشانی، فداکاری، خشنودی خاندان نور و پاکی! یعنی تکه‌تکه شدن در راه معبود!
به راستی؛ شهید زمانی و شهید زمانی‌ها ایستاده بر قله‌های معرفت  و شکوه، در قیامت کبری، رو به دنیازدگان سیاست، چه خواهند گفت؟!
روایت نصر، به موقع بود: کوچکی برخی را به پیش چشمانمان تصویر کرد تا مبادا اسیر فتنه‌های آنها و مرعوب بزرگی ظاهری و دنیایی‌شان شویم!