kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۷۸۵
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰
جابری انصاری:

حمایت از مقاومت اصل ثابت سیاست خارجی جمهوری اسلامی است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: حمایت از مقاومت، اصل ثابت سیاست خارجی جمهوری اسلامی است.


«صادق حسین جابری انصاری» سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان گفت: آنچه برنامه موشکی ما را در هر نقطه‌ای پیش می‌برد یا متوقف می‌کند، ربط وثیق با نیازهای منظومه دفاعی جمهوری اسلامی ایران دارد؛ اینکه ارزیابی دیگران چیست؟ آنها آزاد هستند ارزیابی خودشان را داشته باشند و معمولا هم در این ارزیابی‌ها، مطالبی را همواره مطرح کرده‌اند که جزیی از جنگ روانی علیه ایران بوده است.
جابری انصاری افزود: در موضوع جریان مقاومت، حمایت از ملت‌های منطقه در زمینه مقاومت در برابر اشغال و در برابر صهیونیست، ایران جزو پایه‌ها و اصول ثابت سیاست خارجی جمهوری اسلامی است.
وی در ادامه گفت: این از اجزای هویت بخش سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و ادامه پیدا خواهد کرد؛ اینکه دیگران چه خواهند گفت، این دیگران هستند که مفاهیم و نگاه‌های خودشان را باید بازبینی کنند. امروز برخی از کشورهای غربی حرف از تحریم برخی از کالاهای رژیم صهیونیستی می‌زنند.
به گزارش مهر، سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی رژیمی است مبتنی بر اشغال و توسعه طلبی و نقض و غصب حقوق ملت فلسطین و مسئله فلسطین به تعبیری که بارها من عرض کردم؛ لکه ننگی بر جبین انسانیت در دوران معاصر است. تنها ملتی که در چند دهه گذشته علیرغم تحولات بین‌المللی متاسفانه به استقلال و حقوق اولیه خودش نرسیده، ملت فلسطین است و جزو اصول اساسی انقلاب اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تا امروز بوده است که ثابت خواهند ماند و جزو اصول هویتی و ماندگار جمهوری اسلامی ایران است.