kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۷۷۷
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی:

واحدهای مسکن مهر مازاد به واجدان شرایط واگذار می‌شود

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: واحدهای مازاد مسکن مهر کشور به واجدان شرایط واگذار می‌شود.


علی‌‌اصغر مهرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگاران در استان البرز افزود: برای واگذاری واحدهای مازاد به واجدان شرایط به زودی زمان تعیین می‌شود.
وی بیان داشت: متقاضیان این واحدها باید متاهل و تاکنون زمین یا مسکن از دولت تحویل نگرفته باشند.
مهرآبادی بیان داشت: پس از پایان مهلت قانونی، دولت برای واگذاری واحدهای باقیمانده مازاد تصمیم‌گیری خواهد کرد.
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: تاکید رئیس‌جمهوری و وزیر راه و شهرسازی به اتمام پروژه‌های مسکن مهر تا پایان سال 95 است و ما هم تلاش می‌‌کنیم که این کار به اتمام برسد.
مهرآبادی گفت: به احتمال زیاد  تکمیل تعدادی از این واحدها به علت پاره‌ای اختلافات در تعاونی‌های مسکن به بعد از سال 95 موکول شود که البته تلاش می‌‌کنیم در زمان مقرر پرونده مسکن مهر بسته شود.
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: از مجموع دو میلیون و 216 هزار واحد مسکن مهر که از ابتدای این طرح توسط بانک‌های عامل قرارداد مشارکت مدنی آنها بسته شده است تا امروز یک میلیون و 875 هزار واحد مسکونی به اتمام رسیده است.
مهرآبادی گفت: حدود 350 هزار واحد مسکن مهر اکنون در حال ساخت است که 25 هزار واحد آنها در مرحله نازک‌کاری و بقیه در مرحله سفت‌کاری و تعدادی در مرحله اسکلت قرار دارد.
وی با بیان اینکه در مجموع 56 هزار میلیارد ریال برای احداث زیرساخت‌ها شامل تامین آب، برق، گاز، تلفن و... در مسکن مهر کشور نیاز است، گفت: مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور امسال پنج هزار میلیارد ریال برای تامین زیرساخت‌های مسکن مهر آماده تحویل پرداخت کند که بخشی از آن تامین شده است و مابقی به زودی پرداخت می‌شود.
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: اکنون 270 هزار واحد مسکن آماده داریم که نیازمند خدمات زیربنایی است و وزارت نیرو برای تامین آب و برق این واحدها قول کمک داده است.
وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی با تنگناهای مالی مواجه است،‌ گفت: با این حال وزیر راه و شهرسازی برای تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز مسکن مهر دستور فروش بخشی از اراضی دولتی را صادر کرده است. وی گفت: هفته آینده واحدهای مسکن مهر در 5 استان کشور به بهره‌برداری می‌رسد.
مهرآبادی افزود: برای خدمات روبنایی مسکن مهر شامل ساخت مدرسه، مسجد، کلانتری و واحدهای بهداشتی و درمانی حدود 40 هزار میلیارد ریال نیاز است.