kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۷۶۲
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹
عضو کمیسیون عمران مجلس:

دولت برنامه مشخصی برای مسکن ندارد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت برنامه مشخصی برای مسکن ندارد، گفت: ناتوانی دولت در اجرای طرح‌های پیشنهادی خود رکود مسکن را تشدید کرد.


کمال علیپور در گفت‌وگو با فارس با انتقاد از رکود حاکم بر بخش مسکن، گفت: دود سکون بخش ساخت و ساز به چشم بیش از 70 صنعت می‌رود، پس با ارائه تسهیلات به انبوه‌سازان می‌توان به خروج مسکن از رکود امیدوار شد.
وی با اشاره به رکود حاکم بر بازار مسکن، گفت: متأسفانه دولت از ابتدا در حوزه مسکن مانور خوبی نداشته و تمامی طرح‌های دولت قبل در این حوزه را اشتباه فرض کرده که این خود تبعاتی چون رکود در این حوزه را به همراه داشته است.
نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی با یادآوری مطرح شدن برخی طرح‌ها از سوی دولت برای بهبود وضعیت مسکن، افزود: ناتوانی دولت در اجرای طرح‌های پیشنهادی خود از جمله طرح مسکن اجتماعی عاملی برای تشدید رکود مسکن شده است.
علیپور با تأکید بر اینکه معطوف شدن بهبود بازار مسکن به نتیجه تحریم‌ها و اجرای برجام تبعات بدی برای کشور به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: سردرگمی دولت در مورد مسکن و واگذاری بهبود آن به بعد از رفع تحریم‌ها عاملی برای وخیم‌تر شدن اوضاع مسکن و صنعت ساختمان شده است.
وی تأکید کرد: وضعیت مسکن در کشور بارها در کمیسیون عمران مجلس بررسی شده، اما متأسفانه دولت برنامه مشخصی برای این مهم ندارد.
وی با تأکید بر ضرورت ورود دولت به بحث ساخت و سازهای انبوه برای پاسخگویی به حجم تقاضا در این باره، افزود: ارائه تسهیلات به انبوه‌سازان راهکاری است که می‌تواند به جهش در بحث مسکن و خروج آن از رکود کمک کند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: جهت‌دهی به منافع در بحث مسکن اولویتی است که می‌تواند به رشد بسیاری از شغل‌های مرتبط آن نیز کمک کند.