kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۷۴۶
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲

درگیری خونین در اردوگاه قلندیا /2 فلسطینی شهید و 5 نظامی صهیونیست مجروح شدند

در تازه‌ترین عملیات انتفاضه قدس که از 5ماه قبل آغاز شده است دو فلسطینی در جریان درگیری با نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و پنج نظامی صهیونیست نیز زخمی شدند.


دوشنبه شب و به دنبال حمله نظامیان صهیونیست به اردوگاه «قلندیا» در شهر قدس دو فلسطینی شهید و 12 فلسطینی دیگر مجروح شدند.
در این اردوگاه درگیری شدیدی بین جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست درگرفت که در پی آن جوانان ساکن این اردوگاه به نظامیان کوکتل مولوتوف پرتاب کردند. «ایاد عمر» که براثر شلیک مستقیم گلوله جنگی به سرش به شهادت رسید دانشجوی دانشکده رسانه دانشگاه قدس بود.به گزارش خبرگزاری قدس، جوانان فلسطینی پس از این حملات به سمت جیپ نظامی صهیونیست‌ها حمله کردند و با پرتاب کوکتل مولوتوف ضمن آتش زدن خودروی آنها، پنج نظامی صهیونیست را زخمی کردند.
از زمان آغاز انتفاضه سوم فلسطین (9 مهر ماه ) تاکنون حدود 190 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. در این مدت همچنین در عملیات مقاومتی فلسطینی‌ها 33 صهیونیست به هلاکت رسیده و صدها تن مجروح شده‌اند.
بازداشت 84 فلسطینی
از سوی دیگر رژیم صهیونیستی دستور بازداشت 84 فلسطینی را در قالب بازداشت اداری صادر کرد. دستوری که به موجب آن امکان بازداشت افراد بدون اتهام فراهم می‌شود.
جمعه گذشته روزنامه‌نگاری با نام «محمد القیق» پس از توافق برای آزادی در ماه مه (اردیبهشت) به اعتصاب غذای 94 روزه خود پایان داد.
نظامیان رژیم صهیونیستی در ادامه جنایت‌های خود علیه کودکان فلسطینی روز دوشنبه یک کودک دو ساله در قدس اشغالی را بازداشت کردند! نیروهای اشغالگر اعضای یک خانواده در شهرک «العیسویه» واقع در قدس اشغالی را بازداشت کردند که یکی از افراد آن یک کودک دوساله بود.
میان اعضای خانواده یک نوجوان 16 ساله و یک دختر 14 ساله نیز حضور دارند. از سوی دیگر یک مرکز پژوهشی فلسطینی در گزارش ماه فوریه (بهمن) خود اعلام کرده که سیاست تخریب منازل و نهادهای مسکونی در قدس و سرزمین‌های اشغالی شدت یافته و به 200 باب منزل در ماه گذشته رسیده است.
تظاهرات علیه پرز
جمعی از حامیان فلسطین در آفریقای جنوبی با برگزاری اعتراضات گسترده در مقابل هتل محل اقامت «شیمون پرز» رئیس سابق رژیم صهیونیستی خشم خود را نسبت به حضور وی در این کشور ابراز کردند.
به گزارش قدسنا، معترضان با حضور در مقابل هتل «اینترکنتیننتال» در «ژوهانسبورگ» آفریقای جنوبی علیه شیمون پرز شعار دادند و اعلام کردند قاتل کودکان فلسطینی باید از کشور اخراج شود.
شرکت کنندگان در این تظاهرات تابلوهایی را در دست داشتند که خطاب به پرز روی آنها نوشته شده بود: «دستان تو به خون آغشته شده است» «روستای قانا را به یاد داشته باش».
فعالان ضد اسرائیلی در این تظاهرات، حمله رژیم صهیونیستی در سال 1996 و زمان نخست‌وزیری پرز را یادآور شدند که در آن ارتش این رژیم با حمله به پناهگاه سازمان ملل در روستای قانا در جنوب لبنان، 106 نفر را قتل عام کرد.
سایر رویدادها
* رئیس کمیته بین‌المللی حمایت از نوار غزه اعلام کرد، به زودی ناوگان آزادی جدیدی با هدف شکست حصر غزه و اعلام همبستگی با مردم این منطقه راهی نوار غزه خواهد شد.
* احمد الطیب شیخ‌الازهر مصر اظهار داشت، تنها اسرائیل است که از درگیری‌های مذهبی در منطقه سود می‌برد.
* نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دومین سالگرد مرگ نخست‌وزیر سابق این رژیم، او را به خاطر عقب‌نشینی از نوار غزه مورد انتقاد قرار داد.
* در پی افزایش فشار افکار عمومی، رئیس دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی در شهر یافا با انتشار جزئیات بیشتری از پرونده فساد در ارتش این رژیم موافقت کرد.