kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۷۴۴
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸

کوتاه از سراسر جهان


آمریکا
اسپوتنیک: اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده که این کشور برخلاف گزارش‌هایی که در مورد باز پس دادن پایگاه‌ گوانتانامو به کوبا منتشر شده در این پایگاه به حضور خود ادامه خواهد داد!
روسیه
دویچه وله: وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای از تصمیم این کشور برای انجام یک «مانور نظامی بزرگ» در دریای خزر خبر داده است. قرار است در این مانور بیش از 50 فروند کشتی نظامی ارتش روسیه شرکت کنند. گفته شده در دریای خزر بیش از 300 ناو جنگی مستقر است.
چین
شین‌هوا: دادگاهی در چین 24 مدیر را به خاطر دست داشتن در پرونده کلاهبرداری 1/5 میلیارد دلاری معادل 10 میلیارد یوان به حبس محکوم کرده است.
این پرونده فساد مالی موجب افزایش نگرانی‌ها نسبت به ضعف قوانین مربوط به مدیریت بازار سرمایه در چین شده است.
پاکستان
خبرگزاری صدا و سیما: وزیر امور داخلی پاکستان از تعطیلی 250 «مدرسه دینی» در مناطق مختلف این کشور خبر داد. علت تعطیلی این مدارس، آموزش‌های مشکوک و ثبت نشده از جمله آموزش افکار تکفیری و وهابی‌گری عنوان شده است.
عراق
سایت المرصد: گروه تروریستی داعش در فتوایی از عناصر خود خواسته تا بستگان خود را به قتل برسانند! عقاید و تفکرات گروه تروریستی داعش برگرفته از وهابیت سعودی‌ است و به عقیده‌ این کارشناسان این گروه تروریستی در تلاش است تا به چهره اسلام در دنیا لطمه وارد کند.
لبنان
تسنیم: رئیس شورای سیاسی حزب‌الله لبنان با تروریستی خواندن حکومت سعودی تاکید کرده که آل‌سعود در مسیر فروپاشی و سقوط قرار گرفته است.«ابراهیم امین السید» گفته تمام جنگ‌هایی که در منطقه ایجاد شده به شکلی ساخته و پرداخته حکومت تروریستی آل‌سعود است.
مصر
فارس: نخست‌وزیر مصر گفته سقوط هواپیمای گردشگری روسیه برفراز سینا، دست کم یک میلیارد و 200 میلیون دلار برای صنعت توریسم این کشور خسارت به همراه داشته است. روسیه اعلام کرده که این هواپیما براثر انفجار بمبی دست‌ساز منفجر شده و همه 224 سرنشین آن کشته شده‌اند.
تونس
خبرگزاری فرانسه: وزیر دفاع انگلیس از تصمیم این کشور برای اعزام نیروی نظامی به تونس خبر داده است. این نیروها بنابر ادعای لندن شامل 20 نظامی هستند که با هدف آموزش وارد تونس می‌شوند و ماموریتشان آموزش نیرو‌های مرزبانی این کشور است!