kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۷۳۸
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷
معاون آب منطقه‌ای اصفهان:

زاینده‌‌رود در ایام نوروز جاری است

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: سعی داریم همانند چند ماه گذشته هر چند به مقدار کم آب زاینده‌‌رود در ایام نوروز در رودخانه جاری شود.



علی بصیر‌پور اظهار کرد: طبق پیش‌بینی قبلی، برنامه‌ریزی شده بود تا امسال آب زاینده‌رود از 20 اسفند بازگشایی شود و تا خرداد سال آینده به صورت پیوسته جاری و در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.
وی افزود: متاسفانه فصل زمستان نزولات جوی به مراتب کاهش پیدا کرد و کمتر از حد انتظار بود که باعث شده محصولات زراعی کشاورزان که در پاییز کاشته شده بود در آستانه نابودی مطلق قرار بگیرد.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ادامه داد: با توجه به این وضعیت، سازمان جهاد کشاورزی و صنف کشاورزان خواستار تحویل آب در ابتدای اسفند شدند و باز شدن آب نیز به همین دلیل است، ضمن اینکه با ایجاد شبکه‌های آبیاری برای توزیع آب میان کشاورزان آب جداگانه از سد زاینده‌رود در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار یک ردیف جدید در مصوبات گنجانده شد تا عنوان حق‌آبه زیست‌محیطی و پایداری آب زاینده‌رود که نتیجه آن جریان یک میزان حداقلی آب در سه ماه اخیر در رودخانه زاینده‌رود بود.