kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۷۳۱
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶

5 هزار دستگاه موتورسیکلت بنزینی در اصفهان برقی می‌شود

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای اجرای طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی در کلانشهر اصفهان، تسهیلات مالی بلاعوض پرداخت می‌کند.


سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با شهرداری اصفهان گفت: تسهیلاتی برای جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی به مردم اصفهان پرداخت می‌شود که بخشی از آن از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به صورت بلاعوض و بخشی نیز به صورت وام‌قرض‌الحسنه خواهد بود.
تفاهمنامه همکاری بین شهرداری اصفهان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی و در قالب طرح ارتقای فرهنگ ترافیکی، حفظ محیط‌زیست انسانی و تجاری‌سازی  فناوری  امضا شد.
ستاری  همچنین با اشاره به اینکه 50 جایگاه نیز از سوی شهرداری اصفهان برای شارژ این موتورسیکلت‌ها در نظر گرفته شده است افزود: هزینه شارژ  این موتورها با همکاری شهرداری اصفهان رایگان است.
وی با اشاره به حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری  از شرکت‌های دانش‌بنیان برای بومی‌سازی فناوری جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی گفت: ما در این طرح از فناوری‌های بومی استفاده می‌کنیم و شهرداری اصفهان نیز مباحث زیرساختی و جایگاه‌ها را تامین می‌کند.
ستاری اظهار کرد: لازم است فرهنگ ترافیک و رانندگی نیز در این طرح مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی اظهار امیدواری کرد که این طرح تا پنج ماه آینده اجرایی شود.
همچنین معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با شهرداری اصفهان گفت: اصفهان پس از تهران، بزرگترین مرکز فناوری‌های جدید در کشور است.
ستاری افزود:  بسیاری از مشکل‌های این شهر حل می‌شود مانند آلودگی هوا، کمبود آب و دفع زباله با راه‌حل‌های بومی حل می‌شود.
ستاری با تاکید بر اینکه دیگر این شهر، ظرفیت کارخانه جدید را ندارد افزود: مشکل‌های بزرگ این شهر توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاهیان قابل حل است.
در تفاهم‌نامه امضا شده بین شهرداری اصفهان با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری 5هزار دستگاه موتورسیکلت بنزینی در اصفهان تا 5 ماه آینده برقی شده و وارد شبکه حمل و نقل می‌شود.