kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۷۳۰
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶
عضو شورای اسلامی شهر رشت اعلام کرد

ارسال پرونده خرید اتوبوس رشت به سازمان بازرسی

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه شرکت فروشنده اتوبوس‌های خط ویژه به رشت تقاضای افزایش مبلغ برخلاف قرارداد منعقده با شهرداری را دارد، گفت: پرونده خرید اتوبوس ایرادهایی دارد که به بازرسی ارسال شده است.


محمدحسین واثق کارگرنیا اظهار کرد: سال گذشته قراردادی بین شهرداری رشت و شرکت سبلان خودرو برای خرید 20 دستگاه اتوبوس منعقد شد.
وی افزود: قرار بود این اتوبوس‌ها با پلاک منطقه آزاد و در مجموع به مبلغ 9 میلیارد تومان در اختیار شهرداری رشت قرار گیرد و طبق این قرارداد مقرر شده که 20 درصد از کل مبلغ اعلام شده به حساب شرکت واریز شود.
به گفته عضو شورای اسلامی شهر رشت، در اسفند ماه سال گذشته مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون تومان بابت 20 درصد قرارداد توسط شهرداری رشت به حساب شرکت سبلان خودرو واریز شد.
وی تصریح کرد: در اردیبهشت ماه سال 94 با توجه به ایرادی که در قرارداد مذکور وجود داشت پرونده خرید 20 دستگاه اتوبوس به سازمان بازرسی ارسال و پس از رسیدگی سازمان بازرسی مقرر شده تا شهرداری رشت چند مورد ایراد وارده در قرارداد خرید 20 دستگاه اتوبوس را برطرف کند.
واثق کارگرنیا ادامه داد: با گذشت بیش از یک سال از زمان عقد قرارداد شرکت فروشنده اعلام کرده که قادر به ارائه اتوبوس‌ها با پلاک منطقه آزاد نیست و مدعی شده که شهرداری باید در مجموع 10 میلیارد و 800 میلیون تومان برای خرید 20 دستگاه اتوبوس واریز کند.
وی با بیان اینکه شرکت مذکور قصد دارد مبلغ مذکور را مازاد بر مبلغ قرارداد سال 93 از شهرداری رشت بگیرد، خاطرنشان کرد: باید دلیل این تقاضای نابه‌جا بررسی شود و نباید بیت‌المال را بیهوده هزینه کرد.
این مسئول با اشاره به وضعیت دستفروشان رشت، افزود: قرار بود شهرداری رشت با تملک زمین‌های پشت فروشگاه درخشان و پارکینگ اداره کل زندان‌ها نسبت به ساماندهی دستفروشان اقدام کند اما شهرداری تاکنون در این زمینه اقدامی نکرده و شاهد سرگردانی دستفروشان و نارضایتی شهروندان و مغازه‌داران هستیم.