kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۷۱۱
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۸

85 درصد از 5 میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد مشکل اشتغال دارند(خبر ویژه)

نیاز 85 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد، اشتغال است.



این خبر را یکی از مقامات کانون فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد عنوان کرده است. به گزارش روزنامه فرهیختگان، «ماشاءالله تابع جماعت» (رئیس مرکز آموزش و تحقیق کانون فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد) می‌گوید: حدود 5 میلیون فارغ‌التحصیل به عضویت این کانون درآمده‌اند که در تشکل‌های کانون سازماندهی شده‌اند. بخشی از فعالیت‌های کانون نیز خدمات و تسهیلات است که بخشی از آن رفاهی و تسهیلاتی و بخشی دیگر برگزاری جشن‌ها، سمینارها، خدمات بیمه‌ای و ورزشی است.
وی می‌افزاید: «یکی از فعالیت‌های ما در حوزه اشتغال و کارآفرینی است، چرا که براساس نظرسنجی‌هایی که از فارغ‌التحصیلان داشته‌ایم حدود 85 درصد نیاز فارغ‌التحصیلان در حوزه اشتغال است. البته مشکل اشتغال را دولت و وزارتخانه‌های مربوطه نیز نتوانسته‌اند آن گونه که باید حل کنند و بالطبع یک سازمان یا یک کانون مثل ما نیز مسئولیت مستقیم ندارد و نمی‌تواند خیلی نقش‌آفرینی کند.»
تابع جماعت با اشاره به اینکه معضل اصلی کشور در حال حاضر همزمان با رکود و تورم، اشتغال است، افزود: «این هم به دلیل آن است که اشتغال مسئله اول خانواده‌ها و فارغ‌التحصیلان است. ما الان در جمع دانشجویان فارغ‌التحصیل کشور بیش از 42 درصد بیکاری داریم.» وی در ادامه اظهارات خود عنوان کرد: «فارغ‌التحصیلان ما بالاترین سهم نرخ بیکاری را دارند. متوسط نرخ بیکاری در حال حاضر در کشور 10/7 است؛ اما متوسط نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان کل کشور بیش از 42 درصد است. این یک زنگ خطر است. یعنی کسی که تحصیلات عالی ندارد راحت‌تر شغل پیدا می‌کند اما فارغ‌التحصیلان ما امروز مشکل اصلی‌شان این است که یا شغلی پیدا نکرده‌اند یا اشتغال دانش محوری که بر مبنای حوزه تخصصی‌شان است نبوده است.»