kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۷۰۳
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸
جهانگیری در دیدار با وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی:

زمینه‌های فراوانی برای توسعه همکاری‌های صنعتی میان تهران و سئول وجود دارد

معاون اول رئیس‌جمهور کشورمان تاکید کرد: زمینه‌های فراوانی برای توسعه همکاری‌های صنعتی میان تهران و سئول وجود دارد.


اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور ظهر دیروز (دوشنبه) در دیدار وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی اظهار داشت: ایران و کره جنوبی همواره از روابط خوبی در دوران‌های مختلف برخوردار بوده‌اند اما در دوران تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، سطح روابط اقتصادی میان تهران و سئول با کاهش مواجه شد که امیدوارم با لغو تحریم‌ها و در شرایط جدید بتوانیم این کاهش روابط را جبران کنیم.
جهانگیری همچنین با اشاره به نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور که قرار است به زودی برگزار شود، اظهار امیدواری کرد این کمیسیون بتواند به نتایج مثبت و سازنده‌ای در جهت توسعه مناسبات فی‌مابین دست پیدا کند.
وی با بیان اینکه ایران از توانمندی صنعتی خوبی برخوردار است، خاطرنشان کرد: ایران دستاوردهای خوبی در حوزه صنعت داشته است و با توجه به برنامه وسیعی که دولت برای توسعه کشور در بخش‌های مختلف دارد، زمینه‌های فراوانی برای توسعه همکاری‌های صنعتی میان تهران و سئول وجود دارد.
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به رویکرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌ها با کشورهای شرقی تصریح کرد: کره جنوبی از جایگاه مهمی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برخوردار است و دو کشور می‌توانند شرکای اقتصادی مطمئنی برای یکدیگر باشند.
جهانگیری همچنین با اشاره به سفر رئیس‌جمهور کره جنوبی به ایران که قرار است در آینده‌ای نزدیک انجام شود، گفت: سفر رئیس‌جمهور کره می‌تواند نقطه عطفی در روابط دو کشور باشد و لازمه آن این است که مقدمات همکاری و پیش نیازهای توافقات میان دو کشور در کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بطور جدی پیگیری شود.
به گزارش تسنیم، وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی نیز در این دیدار هدف اصلی سفر خود را شرکت در کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور عنوان کرد و گفت: در این سفر همچنین مقدمات و برنامه‌ریزی لازم برای سفر رئیس‌‌جمهور کره به ایران انجام خواهد شد.
این مقام کره جنوبی همچنین با تاکید براینکه سئول به دنبال مشارکت در تکمیل زیرساخت‌ها و توسعه صنایع مختلف در ایران است، خاطرنشان کرد: کره جنوبی می‌تواند کمک‌های سازنده‌ای برای توسعه صنایع بالادستی و پیشرفته و نیز فناوری‌های پیشرفته با ایران داشته باشد.
وی از آمادگی کشورش برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف از جمله احداث نیروگاه، خطوط انتقال برق و شبکه‌های توزیع، تاسیس بنادر، توسعه راه آهن و ساخت تاسیسات و تجهیزات تصفیه و بازیافت منابع آن و بهره‌برداری از انرژی‌های تجدید پذیر خبر داد و افزود: کره جنوبی آمادگی دارد در زمینه‌های مختلف از جمله در حوزه نفت و گاز در ایران سرمایه گذاری کند.