kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۷۰۱
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷
رئیس قوه قضائیه:

حضور مردم در انتخابات، اجابت دعوت رهبری بود

رئیس قوه قضائیه گفت: پیام مهم حضور باشکوه مردم در انتخابات پایبندی به نظام، تبعیت از رهبری و ایستادگی بر سر آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی بود.



به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، آیت ا... صادق آملی لاریجانی در جلسه دیروز  مسئولان عالی قضائی با تقدیر از حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: ملت بزرگ ایران بار دیگر در امتحان بزرگ سیاسی و الهی انتخابات سربلند و پیروز شدند و حضور پرشور مردم و برگزاری سالم و توام با امنیت و آرامش انتخابات در کشور در شرایطی که شاهد ناامنی‌های زیادی در منطقه هستیم؛ اقتدار، صلابت، عزت و پایبندی مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران را به دنیا نشان داد.
وی افزود: این انتخابات باشکوه، پیام بسیار مهمی برای بدخواهان نظام و تمام کسانی بود که به‌ویژه در ماه‌های اخیر با بمباران تبلیغاتی شدید تلاش کردند مردم را به عدم حضور در انتخابات تشویق کنند و می‌خواستند اینگونه القاء کنند که مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران و آرمان‌های انقلاب خود پایبند نیستند.
آملی لاریجانی با اشاره به اینکه مردم فهیم و با بصیرت ایران اسلامی میان مشکلات و نارسایی‌های داخلی کشور و ضرورت حفظ اقتدار و صلابت اصل نظام به خوبی تفکیک قائل شده‌اند، تاکید کرد: مردم بصیر ایران با حضور پررنگ و پرمعنای خود در انتخابات نشان دادند اصل جمهوریت نظام و ارزش‌های والای انقلاب را قبول دارند؛ اما متاسفانه بمباران تبلیغاتی غرب به گونه‌ای دیگر بود و پیش از انتخابات در تلاش برای مایوس کردن مردم از حضور در پای صندوق‌های رای و پس از آن نیز در صدد ارائه تفسیرهای غلط و نادرست از نتیجه انتخابات بودند.
رئیس قوه قضائیه راهنمایی‌ها، تشویق‌ها و تاکید رهبری بر حضور قشرهای مختلف مردم در پای صندوق‌های رای و تلاش برای برگزاری انتخاباتی سالم و رقابتی و صیانت از آرای مردم  را در برگزاری باشکوه انتخابات بسیار موثر دانست و افزود: مردم انقلابی ایران نیز به خوبی دعوت رهبر معظم انقلاب را اجابت کردند و به کشورهای غربی نشان دادند که هیچ گاه از ارزش‌های انقلابی خود عقب نخواهند نشست.
آملی لاریجانی تصریح کرد: در طول چند ماه پیش از انتخابات بنگاه‌های سخن‌پراکنی غرب تبلیغات زیادی علیه نظام، انقلاب و رهبری مطرح کردند که البته پاسخ‌های روشنی داشت و دارد اما آن سخنان و ادعاها متاسفانه انعکاس داخلی نیز داشت و گاهی از ناحیه برخی افراد که ادعای اصلاح‌طلبی نیز دارند مطرح شد.
رئیس دستگاه قضاء یکی از ویژگی‌های انتخابات در نظام مردم‌سالاری دینی ایران را حضور طیف‌ها و سلایق مختلف در انتخابات و پیروزی آنان توصیف کرد و گفت: حضور سلایق مختلف در انتخابات و پیروزی آنان مشکلی برای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد نکرده و نمی‌کند.
وی نتیجه انتخابات اخیر را خط بطلانی بر تمام شایعات، سخن‌پراکنی‌ها و ادعاهای رسانه‌های غربی به‌ویژه رسانه‌های آمریکا و انگلیس درباره مهندسی انتخابات دانست و تاکید کرد: نتایج انتخابات در هر دوره‌ای باب میل گروهی و خلاف میل و نظر گروهی دیگر که باشد البته ضرری برای اصل نظام جمهوری اسلامی ندارد بلکه نشان‌دهنده اقتدار و صلابت آن است.
رئیس قوه قضائیه از همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات از جمله شورای نگهبان، مجریان برگزاری انتخابات، نیروهای نظامی و انتظامی و صدا و سیما تشکر کرد. در جلسه دیروز مسئولان عالی قضائی پیش نویس طرح اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ادامه آن به جلسه بعد موکول شد.