kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۶۹۹
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷

تاخت و تاز رسمی صهیونیست‌ها در اسکار 2016(اخبار ادبی و هنری)

در حالی که همواره یهودیان صهیونیست، حضوری پشت پرده و پنهان در هالیوود و مراسم اسکار به عنوان ویترین نمایشی خود داشته‌اند، اما امسال و در هشتادوهشتمین دوره برگزاری این مراسم (که بامداد دوشنبه به وقت تهران در لس‌آنجلس برگزار شد) بطور رسمی صحنه این مراسم را عرصه تاخت‌و‌تاز عوامل و عناصر خود کردند.


اسکار بهترین فیلم و فیلمنامه اصلی به فیلم «اسپات لایت» رسید که ظاهرا ماجرای رسوایی کشیشان کاتولیک در بوستون آمریکا طی سالهای اوایل قرن 21 را توسط خبرنگاران و نویسندگان روزنامه بوستون گلاب روایت می‌کرد. حرکتی که توسط یک یهودی صهیونیست به نام «مارتی بارون» هدایت شد و نه تنها کلیسای کاتولیک بلکه کلیت کاتولیسم ( به عنوان رقیب جدی مسیحیت صهیونیستی) را زیر علامت سوال برد. اسکار بهترین کارگردانی و بازیگری مرد و همچنین فیلمبرداری  به فیلم «از گور برخاسته» رسید که توسط یک مامور با سابقه امنیتی و جاسوس اسرائیلی به نام «آرنون میلچان» تولید شده بود. 3 سال پیش مستندی از کانال 2 تلویزیون انگلیس نمایش داده شد که زندگی سراسر جاسوسی و عملیاتی «آرنون میلچان» برای تهیه سلاح‌های کشتار جمعی رژیم صهیونیستی را افشاء می‌نمود!
اسکار بهترین بازیگر زن  را فیلم «اتاق» برنده شد که در واقع ترجمان سینمایی تئوری جامعه به اصطلاح باز کارل پوپر یهودی بود! اسکار بهترین بازیگر نقش دوم مرد را فیلم «پل جاسوسان» دریافت کرد که توسط استیون اسپیلبرگ (فیلمساز یهودی صهیونیست) ساخته شده بود. اسکار بهترین فیلم خارجی زبان به فیلم «پسر شائول» اختصاص یافت که قصه و افسانه‌ای دیگر درباره قربانیان هولوکاست را به تصویر می‌کشید. حتی اسکار بهترین فیلم مستند به فیلم «امی» رسید؛ ماجرای یک خواننده فاسد یهودی که چند سال قبل در اثر افراط در مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر فوت کرد.
فیلم «بیگ شورت» نیز که ماجرای بحران اقتصادی سالهای 2010-2007 آمریکا را در کادر خود قرار می‌داد، اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را دریافت کرد. فیلمی که قهرمانش باز هم یک یهودی صهیونیست با نام «مارک بوم» بود که ضربه نهایی را به اقتصاد بیمار بانک‌ها وارد آورد! حتی در فیلمی به نام «45 سال» که نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر زن شد، قهرمان فیلم در صحنه‌ای مشغول خواندن کتابی به نام «اورشلیم» نشان داده می‌شود و برخلاف معمول، عنوان کتاب بطور واضح در کادر دوربین مورد تاکید قرار می‌گیرد.  
وجه حیرت‌انگیز سینمای امسال آمریکا و مراسم اسکار 2016 این بود که برخلاف سالهای قبل، حضور یهودیان صهیونیست از پشت صحنه به عرصه علنی داستان فیلم‌ها و میدان رسمی تولید آنها کشیده شد و این موضوع نه تنها مثل همیشه پنهان نگردید بلکه بارها در خود همان فیلم‌ها مورد تاکید قرار گرفت. در حالی که روال معمول پنهان کردن حتی نام و عناوین یهودی در هالیوود و مراسم اسکار از ابتدای برپایی این صنعت در آمریکا و غرب همواره رواج داشته است.
به نظر می‌آید این نوع خود نمایی و ابراز وجود از سوی یهودیان صهیونیست هالیوود، با موقعیت در حال اضمحلال امروز اسرائیل کاملا مرتبط باشد.