kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۶۹۶
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷
یک منتقد سینما و تلویزیون:

سلحشور برپایه اعتقاد قرآنی زندگی کرد(اخبار ادبی و هنری)

یک منتقد سینما و تلویزیون، فرج الله سلحشور را هنرمندی متعهد توصیف کرد که مبتنی بر قرآن کریم زندگی کرد و فعالیت هنری نمود.


حسین سلطان محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان،گفت: فرج الله سلحشور آن‌گونه که اعتقاد داشت رفتار می‌کرد. او بی‌پروا و بدون مصلحت‌سنجی‌های رایج، از روی تعهدی صادقانه، به برخی جریان‌های سینمایی روز، اعتراض می‌کرد.
سلطان محمدی با اشاره به موفقیت‌های جهانی آثار سلحشور گفت: تنها اثر «یوسف پیامبر (ع)» محبوب واقع نشد. مجموعه «مردان آنجلس» نیز به حدی تاثیرگذار بود که به عنوان هدیه‌ای فرهنگی به پاپ، ارائه گردید.
وی افزود: حضور افراد مختلف سیاسی و فرهنگی  در مراسم تشییع پیکر فرج الله سلحشور، از محبوبیت او  حکایت داشت.
تجلیل اندیشمندان و هنرمندان جمهوری آذربایجان
از فرج الله سلحشور
مراسم ختمی به مناسب درگذشت فرج‌الله سلحشور در شهر باکو آذربایجان برگزار شد و ایلقار ابراهیم اوغلو متفکر سرشناس آذری درباره جایگاه و شخصیت فرج‌الله سلحشور صحبت کرد.
به گزارش تسنیم، عصر روز گذشته نشستی به مناسبت سالگرد فاجعه خوجالی توسط انجمن پاکی معنوی جمهوری آذربایجان برگزار شد و در حاشیه آن به مناسبت فوت فرج‌الله سلحشور مراسمی اجرا شد.
ایلقار ابراهیم اوغلو متفکر سرشناس آذری در این جلسه گفت: ما سلحشور را به عنوان یک مجاهد معرفی کرده و او را به عنوان یک استاد و هنرمند عرصه فعالیتی خود که مجاهدانه تلاش کرد معرفی می‌کنیم.
الدنیز قلی اف سینماگر و کارگردان شناخته شده آذربایجان نیز در گفت وگو با پایگاه اینترنتی «دیرلر» (ارزش ها) جمهوری آذربایجان گفت: « دنیای هنر، هنرمندی بزرگ را از دست داد. جملات بسیار زیبایی را می‌توان درباره سریال حضرت یوسف (ع) بیان کرد. اما، زیباترین سخن درباره یک فیلم را فقط بینندگان آن می‌توانند بیان کنند. اگر سریال حضرت یوسف (ع) در بسیاری از کشورهای دنیا در تیراژ بالایی مشاهده شده است و بیننده‌ها این فیلم را با علاقه‌مندی تماشا کرده‌اند، در این صورت، نیازی به بیان هیچ‌گونه تعریفی نیست. جایزه ارزشمندتری از توجه بینندگان به سریال حضرت یوسف (ع) نمی‌توان به سازنده آن اهداء کرد. »
هتاکی بی‌بی‌سی فارسی علیه سلحشور سینمای ایران
در حالی که هنرمندان متعهد از ویژگی‌های فرج‌الله سلحشور می‌گویند، رسانه توجیه‌کننده جنایات استعمار انگلیس، زبان به هتاکی علیه کارگردان تازه درگذشته سینمای ایران کرد.
بی‌بی‌سی فارسی، در مطلبی مفصل تلاش کرد،از زبان برخی، سلحشور را هنرمندی تندرو و دور از استدلال معرفی کند. مضحک این است که برخی از افراد هدف استناد بی‌بی‌سی، دارای کارنامه‌ای روشن در عناد با ارزشهای دینی و ملی هستند!
بی بی‌سی  اشاره‌ای به محبوبیت جهانی اثر «یوسف پیامبر(ع)» یا مجموعه «مردان آنجلس» نکرد تا بار دیگر نشان دهد نسبت به هنرمندان متعهد تا چه اندازه دارای کینه و خصومت  است!