kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۶۷۹
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
رئیس اتحادیه بار فروشان خبر داد:

جاسازی نارنگی پاکستانی در سبد میوه‌های ایرانی

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: به تازگی متوجه شده‌ایم که در برخی مراکز عرضه، نارنگی‌های پاکستانی در سبدهای ایرانی قرار داده شدند که کسی تشخیص ندهد آنها قاچاق هستند.


سیدمحسن محمودی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: شب دوشنبه گشت‌های بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران به همراه سازمان تعزیرات حکومتی چند مورد میوه قاچاق که بیشتر، میوه‌های تابستانی از قبیل لیمو ترش از پاکستان و آلوی سیاه از ترکیه بود را در میدان میوه وتره‌بار کشف و ضبط کردند.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه این روزها برخورد و نظارت در رابطه با عرضه میوه‌های قاچاق افزایش یافته است، شب دوشنبه با همکاری بازرسان مربوطه میوه‌های قاچاقی که در سردخانه غرفه‌های میدان میوه و تره‌بار جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد.
وی با بیان اینکه نظارت بر مبادی ورودی میدان مرکزی میوه و تره‌بار نیز افزایش یافته است، گفت: بخشی از دلالان و واسطه‌ها در بیرون از میادین فعالیت می‌کنند که در این زمینه نیز بازرسی‌ها افزایش یافته است.
محمودی همچنین تاکید کرد: همانطور که بارها تاکید کردم باید به بحث میوه‌های قاچاق در مبادی ورودی کشور توجه شود چون بعد از ورود، پراکنده می‌شوند و تشخیص قاچاق بودن و شناسایی آنها بسیار مشکل خواهد بود. وی ادامه داد: جلوگیری و دقت بیشتر در مبادی ورودی کشور از مهم‌ترین راهکارهای مبارزه با قاچاق در هر حوزه‌ای از جمله میوه محسوب می‌شود.