kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۶۷۶
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
از امروز به صورت رسمی انجام می‌شود

آغاز انتخاب سکاندار ۴ ساله فوتبال ایران

ثبت‌نام از نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال از امروز آغاز می‌شود.

سرویس ورزشی-

ثبت‌نا‌م رسمی نامزدهای انتخاباتی فدراسیون فو‌تبا‌ل از امروز به مدت 12 روز آغاز می‌شود. افرادی که قصد دارند در انتخابات ریاست فدراسیون فو‌تبا‌ل شرکت کنند از امروز مورخ یازدهم اسفند ماه تا پایان وقت اداری 22 اسفند ماه سال جاری فرصت دارند شخصا فرم‌های تکمیل شده را به مجمع فدراسیون فو‌تبا‌ل تحویل دهند. علاوه بر این نواب پیشنهادی نیز باید شخصا جهت ثبت‌نا‌م به مجمع فدراسیون فو‌تبا‌ل مراجعه کنند.
روند ثبت‌نا‌م انتخابات فدراسیون فو‌تبا‌ل
نامزدهای تصدی ریاست فدراسیون فو‌تبا‌ل باید علاوه بر داشتن حداقل 10 سال سابقه مدیریت و ارائه مدارک معتبر مبنی بر این سابقه مدیریتی، تابعیت ایرانی داشته و در کشور زندگی کنند. همچنین نامزدها باید در زمان ثبت‌نا‌م حداقل 35 سال و حداکثر 65 سال سن داشته و حداقل مدرک تحصیلی آنها کارشناسی یا معادل آن باشد.نکته قابل توجه این است که هر یک از نامزدهای تصدی ریاست فدراسیون فو‌تبا‌ل باید توسط 10 نفر از اعضای مجمع این فدراسیون پیشنهاد شده باشند. روند ارائه پیشنهاد نیز این گونه است که اعضا مجمع شخصا یا با اعزام نماینده رسمی (با در دست داشتن معرفی نامه کتبی) باید از دوم اسفند ماه تا پایان وقت اداری امروز (دوشنبه دهم اسفند ماه) جهت دریافت اوراق مربوط به فرم‌های پیشنهاد نامزدها اقدام کنند.
ثبت‌نا‌م نهایی
کلیه نامزدهای هر یک از پست‌های انتخاباتی شخصا یا با معرفی نامه رسمی از تاریخ یازدهم تا 22 اسفند ماه سال جاری فرصت دارند جهت اخذ فرم داوطلب نامزدی به مجمع فدراسیون فو‌تبا‌ل مراجعه کرده و در نهایت شخصا فرم‌های تکمیل شده را به همراه نسخ اصلی کلیه مدارک (عمومی و اختصاصی) تا پایان وقت اداری 22 اسفند ماه به مجمع فدراسیون فو‌تبا‌ل ارائه دهند.
نامزدهای انتخاباتی مشخص نیستند
هر چند کمتر از یک روز به ثبت‌نا‌م نامزدهای انتخاباتی فدراسیون فو‌تبا‌ل باقی‌ مانده است، اما کماکان هیچ یک از کاندیداهای احتمالی به صورت قطعی موضع خود را برای شرکت یا عدم شرکت در انتخابات فدراسیون فو‌تبا‌ل اعلام نکرده اند. این بار گویا روند انتخابات با سکوت نامزدها همراه است؛ از علی کفاشیان گرفته تا اسدی و اسلامیان و سایر گزینه‌هایی که این روزها تنها نام آنها برده می‌شود و هیچ یک به صورت رسمی موضع انتخاباتی خود را اعلام نکرده‌اند. طبق مصوبه مجمع عمومی فدراسیون فو‌تبا‌ل در تاریخ 23 دی ماه سال جاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون با حضور اعضا مجمع در تاریخ یازدهم اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود، بنا‌بر‌این از زمان ثبت‌نا‌م نامزدها تا برگزاری انتخابات فاصله زمانی دو ماهه است تا سرنوشت سکاندار ساختمان فو‌تبا‌لی سئول در چهار سال‌ آینده مشخص شود.
آغاز ثبت نام از نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال در شرایطی است که روز یکشنبه علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در گفت و گویی در خصوص احتمال حضور مجدد خود در راس فدراسیون اظهار داشت: من هنوز در حال فکر کردن هستم و تصمیمی در این باره نگرفته‌ام. منتظرم ببینم کاندیداهایی که ثبت‌نا‌م می‌کنند چه افرادی هستند، ولی من فعلا هستم. تا الان هم از من نخواسته‌اند که در انتخابات کاندیدا نشوم. من هم دوست دارم فرد قوی و توانمندی فدراسیون فو‌تبا‌ل را اداره کند. هیچ گونه حسادتی هم ندارم و اگر فرد قوی‌تری بیاید ناراحت نمی‌شوم، بلکه خوشحال هم خواهم شد. باید صبر کنیم و ببینیم زمان چه چیزی را نشان می‌دهد. من دوست دارم برای فو‌تبا‌ل سرنوشت خوبی رقم بخورد.
لزوم توجه به فوتبال
اما در خصوص مدیریت فوتبال ایران باید به یک موضوع اشاره داشت که پیش از آن نیز مورد توجه سرویس ورزشی کیهان بوده است. واقعیت این است که اداره و مدیریت رشته‌ای با اهمیت، پرطرفدار و جذاب مثل فوتبال که محبوبیت جهانی دارد و میلیون‌ها نفر را در عالم عاشق و علاقه‌مند به خود ساخته است، با شکل و شیوه فعلی، با روش‌ها و رفتارهایی که به آن داشته‌ایم،‌ قادر نیست در کشور ما هم، همان کارکردها یا بخشی از کارکردهایی را داشته باشد که در کشورهای صاحب فوتبال در دنیا دارد.
همه می‌دانیم که در دنیای امروز فوتبال فقط یک ورزش و بازی کودکانه نیست، بلکه فراتر از این، یک سر و کار جهانی است، یک منبع اقتصادی است، یک ابزار فرهنگی است، یک حربه سیاسی است و... الخ، در دنیا این گونه روی فوتبال حساب می‌کنند، ما چه...؟ آیا ما نیز به فوتبال چنین می‌نگریم، در برنامه‌ریزی‌های ورزشی و حتی اجتماعی خود، جایگاه و نقشی را برای آن قائل هستیم، یا عملاً به حال خود رهایش کرده و در حد خیلی ابتدایی و با شیوه‌های ناکارآمد، بر آن مدیریت می‌کنیم؟
 بارها نوشته‌ایم، عاجزانه از مسئولان محترم خواسته‌ایم که به فوتبال، همان قدر که لازم است، بهاء دهند، نه بیشتر و نه کمتر. بها دادن هم معنایش این نیست که بی‌حساب و کتاب برای آن خرج کنیم. به فوتبال همان قدر اهمیت دهید که در دنیا اهمیت می‌دهند. متأسفانه واقعیت تلخ و اثبات شده این است که ما به فوتبال با همه کارکردهای مثبت و نقشی که در ابعاد ذکر شده (ورزشی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و...) دارد، اهمیت نمی‌دهیم و باز تکرار می‌کنیم آن را به حال خود... نه! ای کاش به حال خود، بلکه به دست نااهلان طماع و سیری ‌ناپذیر رها کرده‌ایم تا شیره جانش را بخشکانند و استعدادهایش را بسوزانند و نفله کنند، سرمایه‌هایش را تحقیر نمایند و فراری دهند و اموالش را حیف و میل کنند و...