kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۶۶۹
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
پلیس فتا هشدار داد

مدلینگ، شیوه جدید کلاهبرداری در فضای مجازی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان مازندران از کلاهبرداری به شیوه استخدام مدلینگ در فضای مجازی خبر داد.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، یکی از معضلات کنونی جامعه ما حفظ حریم خصوصی افراد است که به اشکال مختلف توسط سودجویان و کلاهبرداران نادیده گرفته شده و با سوء استفاده از مصادیق مختلف نقض این موضوع، از قربانیان اخاذی و هتک حیثیت می‌شود.
سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتای استان مازندران، با اشاره به این شیوه از کلاهبرداری‌ها و اخاذی از دختران جوان گفت: شگرد کار بدین گونه است که سودجویان در ابتدا برای به دام انداختن طعمه‌های خود در سایت‌های اینترنتی اقدام به تبلیغ استخدام مدلینگ از بین دختران جوان کرده و سپس به آنها وعده استخدام در شرکت‌های اروپایی، ویزای اقامت و دستمزد ماهانه چند صد دلار را می‌دهند.
وی عنوان داشت:دختران جوان نیز با رؤیای تبدیل شدن به یک مدل معروف و سفر به اروپا، فریب این تبلیغات را خورده و با شماره‌های اعلام شده تماس گرفته و با مدیران سایت ارتباط برقرار می‌کنند.
سرهنگ محمدنژاد، افزود: شیادان از دختران جوان می‌خواهند که برای انجام مراحل استخدام به آنها اجازه دهند که از آنها عکسبرداری کرده و آن را برای شرکت‌های اروپایی ارسال کنند.
وی تصریح کرد: کلاهبرداران سپس مدعی می‌شوند که شرکت‌های به اصطلاح معتبر اروپایی در زمینه مدل و زیبایی، تصاویر را نپذیرفته و از آنها خواسته‌اند که تصاویر به گونه‌ای باشد که آنها بتوانند به صورت دقیق تری عکسبرداری کنند. رئیس پلیس فتای مازندران در ادامه گفت: پس از تهیه تصاویر و عکس‌های دختران جوان، سودجویان و کلاهبرداران با بیان این موضوع که استخدامی در کار نبوده، از طعمه‌های خود می‌خواهند که تن به خواسته‌های شیطانی آنها داده و اگر این کار را انجام ندهند، اقدام به انتشار تصاویر خصوصی طعمه‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.
سرهنگ محمدنژاد با این توصیه که قربانیان برای حفظ حیثیت خود نباید تسلیم خواسته‌ها و نیات شیطانی کلاهبرداران شوند، به شهروندان هشدار داد: صفحاتی که ناخواسته در برابر شما باز می‌شود و اقدام به تبلیغ استخدام‌هایی نظیر مدلینگ، شو لباس و ارائه خدماتی از این قبیل می‌کنند ممکن است، تقلبی باشد.
وی عنوان داشت: با توجه به افزایش کلاهبرداری‌های آنلاین، در صورت مشاهده این گونه کلاهبرداری‌ها، از طریق سایت پلیس فتا به آدرس
www.cyberpolice.ir  بخش گزارش، وب ‌سایت ‌های متخلف را گزارش کنند.