kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۶۶۵
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

خیران 24 هزار واحد مسکونی را در دست ساخت دارند

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر تعداد 24 هزار واحد مسکونی توسط خیران مسکن‌ساز در سطح کشور در حال ساخت است که به تدریج واگذار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد حق‌شناس دیروز در حاشیه بازدید از پروژه در حال ساخت مسکن شهری اقشار متوسط معصومیه بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنیاد مسکن در تلاش برای اتمام ساخت مسکن مهر اقشار کم‌ درآمد است.
وی تصریح کرد: تعداد این واحدهای مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت 348 هزار واحد بوده که تاکنون 300 هزار واحد واگذار شده و مابقی در سال 95 به اتمام می‌رسد. معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ساخت مسکن برای افراد کم درآمد و خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر خبر داد.
وی با اشاره به اینکه سالانه بنیاد مسکن در مناطق شهری 10 هزار واحد مسکن جدید را آغاز می‌کند، اضافه کرد: در سال جاری حدود 7 هزار واحد مسکونی به متقاضیان تحویل داده شده است که این واحدها از محل کمک‌های حساب 100 امام یا سفر مقام‌های ارشد نظام احداث و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
وی گفت: در ایام دهه فجر تعدادی از این واحدها تحویل متقاضیان شد.
حق‌شناس گفت: تامین مسکن برای اقشار ضعیف به عهده دولت است و بنیاد مسکن هم در این زمینه بخشی از کار را بر عهده دارد که با کمک مجلس شورای اسلامی بنیاد آمادگی دارد ساخت مسکن بیشتری را در دستور کار قرار دهد. وی گفت: امسال از منابع مالی حساب 100 امام و نیز اعتبارات تملک دارایی‌ها 2 هزار واحد مسکونی در برنامه ساخت قرار دارد.