kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۶۶۳
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰

ایران به فناوری ساخت پل انتقال مسافر به هواپیما دست یافت

مهندسان و متخصصان صنعت تجهیزات فرودگاهی در استان البرز با ساخت پل انتقال مسافر به هواپیما، کشورمان را در ردیف ششم تولیدکنندگان این محصول در جهان قرار داد.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل شرکت تولید‌‌کننده این محصول گفت: فناوری ساخت انتقال مسافر به هواپیما پیش از این در اختیار 3 کشور اروپایی، آمریکایی و کره‌جنوبی بود که ما موفق شدیم با همکاری کشور کره‌جنوبی در زمان تحریم با انتقال دانش تولید این تکنولوژی را بومی‌سازی کنیم. امیررضا برکتین افزود: نمونه اولیه این محصول در حال حاضر به صورت کامل ساخته شده و تمامی مجوزها و استانداردهای لازم برای تولید انبوه را دارد.
این پل به صورت متحرک ساخته شده است و به هنگام سوار و پیاده‌کردن مسافر مستقیم از ترمینال به درهای هواپیما متصل می‌شود و دیگر نیازی به پله و خودرو انتقال مسافر از ترمینال به هواپیما و برعکس نیست.
وی گفت: این پل براساس مختصات فرودگاه‌ها، سفارش مشتری و اندازه هواپیماها در سایزها و مدل‌های خاصی طراحی و ساخته می‌شود. وی افزود: این سازه با توجه به محل نصب و به‌کارگیری در کوچک‌ترین اندازه 13 متر و بالاترین سایز 50 متر ساخته می‌شود. برکتین گفت: در صورت حمایت‌های دولتی و با تولید انبوه این محصول حدود 200 میلیون دلار صرفه‌جویی انرژی می‌شود.
گفتنی است در حال حاضر قیمت نمونه خارجی این پل یک میلیون و دویست‌هزار دلار است که این مجموعه قادر خواهد بود در صورت حمایت دولت سالانه 20 دستگاه از این پل ساخته و در اختیار فرودگاه‌ها قرار دهد.