kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۶۵۵
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸

شمار قربانیان یک‌شنبه خونین بغداد به 70 شهید و 100 مجروح رسید

شمار تلفات و مجروحان دو انفجار انتحاری عناصر «داعش» در شهرک«صدر» بغداد به 70 شهید و 100 مجروح افزایش یافت.


عصر یکشنبه ابتدا یک تروریست داعش کمربند انفجاری خود را میان غیرنظامیان بازار «مریدی» شهر صدر بغداد منفجر کرد و سپس، تروریست دوم، میان جمعیتی که در محل اجتماع کرده بودند، به شیوه نفر قبلی، دست به عملیات انتحاری زد. به گفته منابع بیمارستانی عراق، این انفجار 70 کشته و 100 مجروح بر جای گذاشت و با توجه به وخیم بودن حال شماری از مجروحان، احتمال افزایش تعداد شهدا باز هم وجود دارد. گروه تروریستی داعش رسما مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت.
دفع حمله داعش
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، تروریست‌های داعش عصر یکشنبه نیز به کمک عوامل انتحاری خود، توانستند در مناطق «الصبیحات» و «الکرمه» واقع در شمال غرب بغداد از خطوط دفاعی نیروهای امنیتی بگذرند و وارد مناطقی از «ابوغریب» شوند. اما نیروهای دولتی به موقع وارد عمل شدند و پس از ساعت‌ها درگیری توانستند مهاجمان را شکست بدهند. در این عملیات، حداقل 14 تروریست از پای درآمد و تعدادی از نیروهای دولتی نیز کشته شدند.
تروریست‌های داعش در حالی به خودشان جرأت داده‌اند به حومه پایتخت حمله کنند که هم‌اکنون فقط دو شهر بزرگ «فلوجه» و «موصل» در اختیار داعش قرار دارد و دولت به دلایل نامعلومی عملیات ریشه‌کنی تروریست‌ها را آغاز نمی‌کند.
از شمال عراق نیز خبر رسیده، دیروز نیروهای داوطلب عضو گردان «امام خامنه‌ای» وابسته به بسیج مردمی، حملات سنگین داعش به ارتفاعات «حمرین» در استان «صلاح‌الدین» را دفع کردند و طی این واکنش به موقع، 53 تن از عناصر داعش را کشتند و ده‌ها تن دیگر را مجروح کردند.
از استان «نینوا» نیز خبر رسید، تروریست‌های داعش 35تن از اعضای این گروه تروریستی را به اتهام «خیانت»، در پادگان «الغزلانی» واقع در غرب موصل، قتل‌عام کردند.
در انفجار انتحاری دیگری که عصر دیروز (دوشنبه) در شهر «المقدادیه» در استان «دیالی» عراق اتفاق افتاد 18 نفر کشته و بیش‌از 40 نفر دیگر زخمی شدند. عامل انتحاری داخل یک مراسم عزاداری خود را منفجر کرد. برخی منابع خبری از حضور چندین فرمانده نیروهای الحشد الشعبی (بسیج مردمی) در میان کشته‌شدگان خبر داده‌اند.