kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۶۵۱
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸
رئیس سابق سیا:

ترامپ اگر رئیس‌جمهور شود پنتاگون از دستوراتش اطاعت نخواهد کرد

رئیس سابق سیا می‌‌گوید در صورت پیروزی «دونالد ترامپ»، نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری، نظامیان آمریکایی از اجرای دستورات وی سرپیچی خواهند کرد.


دونالد ترامپ نامزد جنجالی حزب جمهوری‌خواه تبدیل به یک «معضل» و «چالش» جدی هم برای هم‌حزبی‌های خود و هم برای نظام سیاسی آمریکا شده است و همه مانده‌اند که چگونه این فرد نامتعادل را از میدان به در کنند.
به گزارش ایرنا، «مایکل هایدن» رئیس سابق «سازمان سیا» و «آژانس امنیت ملی» آمریکا نیز در همین ارتباط گفته در صورت پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دلایل قانع‌کننده‌ای وجود دارد که نظامیان ارتش آمریکا از دستوراتش سرپیچی خواهند کرد.
«هایدن» که با یک شبکه تلویزیونی مصاحبه می‌کرد اذعان داشت: «با وجود دستیابی به موفقیت‌هایی از سوی ترامپ به عنوان نامزد انتخابی حزب جمهوری‌خواه، اظهارنظرهای جنجالی وی همچنان مورد بازخواست حزب جمهوری‌خواه قرار دارد.» وی گفت: «اقدامات ترامپ به عنوان نامزد ریاست جمهوری در صورتی که شعارها و لفاظی‌های انتخاباتی وی ادامه داشته باشد، موجب نگرانی خواهد بود.»
هایدن در این مصاحبه تلویزیونی در پاسخ به این سؤال که «در صورت دستور ترامپ مبنی بر کشتن خانواده تروریست‌ها چه باید کرد»، گفت: «بگذارید خیالتان را راحت کنم، در صورت صدور چنین دستوراتی از سوی ترامپ نیروهای نظامی آمریکا از آن سرپیچی خواهند کرد.»
اگرچه نظامیان آمریکایی ثابت کرده‌اند، جنایاتی به مراتب بزرگتر از اینها را در عراق، افغانستان و... مرتکب شده‌اند.
دونالد ترامپ که همواره با اظهارنظرهای جنجالی و توهین‌آمیز به زنان، ادیان و رنگین‌پوستان آمریکا مورد توجه رسانه‌‌های عمومی آمریکا قرار گرفته است، همواره با اظهارنظرهای جنگ‌طلبانه و خشونت‌آمیز همراه بوده است. نامزد انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه آمریکا چند هفته گذشته در جمع بازنشستگان ایالت کارولینای جنوبی ضمن حمایت از شکنجه زندانیانی که آنها را مظنون به انجام فعالیت‌های تروریست بودن می‌داند، معتقدم شکنجه در مورد تخلیه اطلاعات مظنونین تروریستی کارآمد است. ترامپ علاوه بر حمایت از شکنجه معتقد است خانواده مظنونین تروریستی نیز باید کشته شوند زیرا تروریست‌ها با وجود اینکه برای جان انسان ارزشی قائل نیستند، جان خانواده‌هایشان برایشان مهم است. وی پیش از آن نیز خواستار اخراج مسلمانان از آمریکا شده بود.