kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۶۴۹
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸
شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی:

روابط عربستان و اسرائیل بسیار بسیار گرم است

شبکه 10 رژیم صهیونیستی در گزارشی، روابط بین این رژیم و آل سعود را «بسیار بسیار گرم» توصیف کرد و گفت سعودی‌ها مسئله فلسطین را رها کرده‌اند.


روابط و دیدارهای مقامات رژیم صهیونیستی و آل‌سعود دیگر سری و پنهان نیست و تل‌آویو برای اعلام چنین دیدارهایی واهمه‌ای ندارد. شاه و شاهزادگان سعودی نیز از علنی شدن این روابط نگران نیستند. به گزارش فارس،  شبکه 10 اسرائیل روز یکشنبه از سفر یک هیئت بلندپایه اسرائیلی طی هفته‌های گذشته به «ریاض» پایتخت عربستان خبر داده است. اعلام انجام چنین سفری در بحبوحه تحولات اخیر در سوریه و منطقه رخ می‌دهد و روشن می‌ کند که منافع دو طرف در این موضوعات مشترک است، همان طور که دشمن مشترکی نیز دارند. به گزارش این رسانه صهیونیستی، هنگامی که تل آویو عامدانه چنین سفری را افشا می‌کند، این کار با هدف آماده‌سازی افکار عمومی در کشورهای عربی برای گذار به سوی عادی‌سازی علنی روابط، انجام می‌شود؛ همان‌طور که «بنیامین نتانیاهو» اخیرا خواستار عادی‌سازی روابط شده است. سیاسیون و نظامیان صهیونیستی چنین می‌پندارند که روابط علنی با عربستان باید فوری به اهداف خود در شرایط کنونی منطقه برسد و دو طرف برای مقابله با خطرات مشترک به هماهنگی و هم‌پیمانی برسند.
شبکه 10 اسرائیل در ادامه گزارش خود، روابط بین رژیم صهیونیستی و عربستان را «بسیار بسیار گرم» توصیف کرد. این شبکه صهیونیستی اعلام کرد که نمی‌تواند مشروح این دیدار را بیان کند، اما تاکید کرد، چیزی که می‌توان گفت، این است که عربستان به رهبری «ملک سلمان» و اطرافیانش از رابطه با اسرائیل خجالت نمی‌کشند و تلاشی در رابطه با موضوع فلسطین انجام نمی‌دهند. این شبکه ادامه داد، سعودی‌ها به اسرائیلی‌ها گفته‌اند که آنها کاری با قضیه فلسطین ندارند بلکه می‌خواهند پس از ترک منطقه از سوی آمریکا، اسرائیل در کنار عربستان، برای مقابله با ایران باشد. این گزارش تاکید  می‌کند،  «منافع بین ما و آنها یکسان است و آن‌چه که باعث نگرانی کشورهای سنی است، مایه نگرانی اسرائیل نیز هست.»
در همین ارتباط، خبرگزاری اسپوتنیک نیز روز یکشنبه گزارش داده بود که وزیر خارجه عربستان اخیرا به اسرائیل سفر کرده است! به گزارش ایسنا، پیامی که از این سفر مخابره شده،  احتمالا عملیاتی خطرناک علیه سوریه و لبنان باشد که این تصمیمات در دیدارهای این مقام عربستانی با مسئولان اسرائیلی و رئیس دستگاه موساد گرفته شده است بنابر این گزارش، «عادل الجبیر» در این سفر با «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز دیدار کرده است.