kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۶۴۶
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰

حوادث کوتاه از کشور


    تصادف با 3 کشته
همدان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه استان همدان گفت: براثر برخورد شدید یک دستگاه خودروی وانت با سواری پراید در جاده نهاوند- کنگاور، 3 نفر جان باختند و یک تن دیگر مجروح شد.
سرهنگ مهدی شاکری افزود: در این حادثه، زوج جوان سرنشین پراید و یک نفراز سرنشینان وانت جان خود را از دست دادند و یک سرنشین دیگر وانت به علت مجروحیت به بیمارستان منتقل شد.
وی ادامه داد: علت بروز این سانحه، ‌انحراف به چپ خودرو وانت اعلام شد.

باند تولید ترقه متلاشی شد
تبریز- فارس: رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی روز گذشته از کشف یک و نیم میلیون عدد انواع ترقه غیرمجاز در تبریز خبر داد.
علیرضا هنردوست افزود: یک باند 6 نفره که در یکی از کارگاه‌های اطراف شهر تبریز اقدام به تهیه و تولید مواد محترقه غیرمجاز می‌کرد از سوی نیروهای پلیس کشف و متلاشی شد.
وی ادامه داد: اعضای باند قصد داشتند این مواد آتش‌زا را در آستانه چهارشنبه آخر سال در شهرهای آذربایجان شرقی توزیع کنند که با تلاش عوامل نیروی انتظامی قبل از هر اقدامی دستگیر شدند.

انفجار در جایگاه سی.ان.جی
گناوه- ایرنا: انفجار یک دستگاه خودرو وانت‌بار پیکان در محل جایگاه سوخت سی‌ان‌جی بندرگناوه بخشی از این جایگاه را تخریب کرد و موجب وحشت مردم ساکن منطقه شد.
در این حادثه که روز یکشنبه رخ داد شدت انفجار به حدی بود که مخزن سوخت سی‌ان‌جی خودرو مذکور حدود یکصدمتر دورتر از محل جایگاه درخانه یکی از اهالی فرود آمده و در برخورد با خودرو پارک شده در منزل مذکور بخشی از آن را تخریب کرد.
در این انفجار به افراد حاضر در محل آسیبی وارد نشده و راننده خودرو نیز توانست در لحظه انفجار به طور معجزه‌آسایی خود را از شعاع موج انفجار دور کند.
دراثر انفجار بخش‌های مختلفی از خودرو مذکور از هم جدا و به اطراف پراکنده شد.

مأمور قلابی گیر افتاد
سرویس شهرستانها: جانشین فرمانده انتظامی رابر گفت: یک مأمور قلابی با پوشش مأمور نیروی انتظامی قصد سوء استفاده داشت که مورد ظن مأموران پلیس اطلاعات شهرستان رابر قرار گرفت و چون فاقد کارت شناسایی بود بازداشت شد.
سرگرد سالاری افزود: در بازجویی‌ها مشخص شد متهم که یک دستگاه شوکر همراه داشت با پوشش مأمور نیروی انتظامی قصد سوء استفاده داشته است.
وی یادآور شد: تحقیقات برای کشف دیگر جرائم احتمالی این فرد ادامه دارد.

3 قربانی سانحه رانندگی
سرویس شهرستانها: رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اصفهان سرهنگ «غلامرضا شهریاری» گفت: روز گذشته مأموران پلیس راه «نطنز-بادرود» از برخورد یک اتوبوس اسکانیا با تریلر اویکو باخبر و بلافاصله به محل وقوع حادثه اعزام شدند.
سرهنگ غلامرضا شهریاری افزود: در این حادثه رانندگی 3 نفر از مسافران اتوبوس جان باختند و 7 نفر مجروح شدند.
وی ادامه داد: کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه را عدم توجه به جلو راننده اتوبوس اعلام کردند.

مرگ راننده تانکر
قصر شیرین- ایرنا: سرپرست فرمانداری قصر شیرین از مرگ راننده تانکر سوخت‌رسان به علت مسمومیت گاز منوکسید کربن در این شهرستان خبر داد.
مرادعلی تاتار گفت: این راننده تانکر به علت روشن کردن گاز پیک‌نیک در داخل خودرو در مرز پرویزخان قصرشیرین دچار گازگرفتگی شد.
وی با بیان اینکه مأموران در بازرسی از محل این حادثه هیچ گونه مدارک شناسایی از راننده تانکر به دست نیاوردند افزود: پس از اعزام نیروهای امدادی و مرکز اورژانس فوریت‌های پزشکی قصر شیرین مشخص شد که 7 ساعت از زمان مرگ این راننده گذشته است.

قاچاق پوشاک با نفتکش
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی چاراویماق گفت: مأموران عملیاتی اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی این شهرستان هنگام گشت‌زنی در آزادراه پیامبر اعظم(ص) یک دستگاه خودرو تریلی نفت کش حامل البسه قاچاق را توقیف کردند.
سرهنگ عباس زنده گل تپه افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو، مقادیر قابل توجهی البسه خارجی قاچاق به ارزش تقریبی 5 میلیارد ریال را کشف کردند.
وی با اشاره به اینکه در این عملیات 3 نفر قاچاقچی دستگیر و به همراه کشفیات به دست آمده تحویل مقام قضایی شدند، تصریح کرد: خودرو توقیفی نیز به پارکینگ انتقال داده شد.

اعتراف به جنایت
بوشهر - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: قاتل بی‌رحمی که در شهرستان جم اقدام به قتل یک زن کرده بود با تلاش پلیس شناسایی و دستگیر شد.
سرتیپ عباس‌زاده افزود: با تحقیقات کارآگاهان جرایم جنایی پلیس آگاهی شهرستان جم و بررسی فنی و اطلاعاتی زوایای مختلف این پرونده فردی افغانی به هویت «ع.ک» 20 ساله به عنوان متهم شناسایی و دستگیر شد.
وی تصریح کرد: در بازرسی از خانه این متهم زیورآلات آغشته به خون مقتول کشف و متهم دستگیر شده به قتل و بریدن دست مقتول صراحتا اعتراف کرد.

برق جان کارگر را گرفت
شیراز - باشگاه خبرنگاران جوان: کارگر جوانی که در طبقه دوم ساختمان در حال آرماتوربندی بود، هنگامی که قصد جابه‌جایی آرماتور بلند را داشت،  در اثر برخورد آن با سیم برق فشار قوی دچار برق‌گرفتگی شد و جان خود را از دست داد.این حادثه در شهر کامفیروز از توابع شهرستان مرودشت رخ داد.

کلاهبردار فراری در خط پایان
اصفهان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان بویین میاندشت گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده نیابت قضایی از شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اصفهان با موضوع کلاهبرداری و فروش مال غیر و خیانت در امانت فروش خودرو، فروش زمین و... و ایراد ضرب و جرح عمدی با توجه به اینکه متهم در حوزه قضایی این شهرستان سکونت داشت و نظر به اهمیت پرونده تحقیقات گسترده به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
سرهنگ حسین دشتی افزود: ماموران با انجام تحقیقات گسترده و اقدامات ویژه و تخصصی پلیسی سرانجام محل سکونت متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی وی را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.
وی ادامه داد: این فرد شیاد با شگردها و شیوه‌های مختلف توانسته بود نزدیک به 10 میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کند که تلاش برای شناسایی مالباختگان در حال انجام است.