kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۶۳۹
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹

فقر دلیل بی‌دندانی کودکان انگلیسی

تحقیقات نشان می‌دهد بین محرومیت اجتماعی و فقر مالی و نرخ کشیدن دندان و افزایش بستری‌ها در بیمارستان ارتباط قوی وجود دارد.


به گزارش تسنیم؛  تحقیقات نشان می‌دهد که از سال 2011 تاکنون 128 هزار کودک در انگلیس دندان خود را کشیده‌اند.
به نوشته «گاردین»،  تحقیقات نشان می‌دهد بین محرومیت‌های مالی و اجتماعی و نرخ کشیدن دندان و افزایش بستری‌ها در بیمارستان ارتباط قوی وجود دارد.با توجه به آخرین آمار و ده‌ها هزار نفر از کودکان دندان پوسیده خود را در بیمارستان کشیده‌اند که برای چهارمین سال در یک رده سنی افزایش نشان می‌دهد.
بیش از 128/000 کودک 10 ساله حداقل یک دندان خود را از سال 2011 کشیده‌اند آنهم در مواردی که پوسیدگی اغلب قابل پیشگیری بوده است.
بیش از 14 هزار نفر کودک 5 و زیر 5 سال در حد فاصل آوریل 2014 تا ماه مارس سال بعد و 19 هزار و 336 نفر از بین کودکان 6 تا 10 سال در همان بازه زمانی برای کشیدن دندان به بیمارستان مراجعه کرده‌اند و پسران بیشتر از دختران احتمالا از پوسیدگی شدید دندان مبتلا بودند.
با توجه به آمار ارائه شده توسط مرکز بهداشت و اطلاعات  مراقبت‌های اجتماعی، نرخ کشیدن دندان در میان کودکان در محروم‌ترین مناطق انگلیس تقریبا 5 برابر کسانی است که از دهک‌های تقریبا مرفه جامعه هستند.
در «یورکشایر» و «هامبر»، نرخ کشیدن دندان بیش از پنج برابر شهرهای شرقی انگلیس بود.لندن با داشتن 8362  مورد خرابی دندان، بیشترین فرزند را که مورد نیاز برای به بیمارستان برای پوسیدگی شدید دندان پذیرفته شود، برداشته شد.پروفسور «نایجل هانت»، رئیس دانشکده جراحی دندان در کالج سلطنتی جراحان انگلیس گفت که افزایش 9/81درصد غیر قابل قبول است.
او گفت: «نه تنها پوسیدگی دندان برای کودکان و والدین آنها ناراحت‌کننده است بلکه به مفهوم مشکلات جدی مالی و اجتماعی است».
وی افزود: «نیاز به کشیدن دندان همچنان به عنوان دلیل شماره یک مراجعه کودکان 5 تا 9 سال به بیمارستان است.»
طبق این گزارش چهره کودکان نشان می‌دهد که پوسیدگی دندان این کودکان به دلیل عدم مراقبت‌های اولیه بهداشتی بوده است و اگر آنها سر موقع به پزشک مراجعه می‌کردند، دندان به مرحله کشیدن نمی‌رسید.