kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۳۱۵
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶
در همایش پرشور «نه به دخالت انگلیس»

آیت‌الله جنتی: شور و حال این روزهای مردم انقلابی و متدین یادآور سال ۵۷ است

آیت الله جنتی در همایش «نه به دخالت انگلیس» گفت: افراد مغرض، مفسد و هماهنگ با سیاست‌های دشمن نیز در داخل و خارج مدت‌ها کار کردند تا بتوانند نفوذی‌های خود را وارد این مجلس کنند.



همایش تجلیل از فقهای ضد انگلیسی با عنوان «نه به دخالت انگلیس» برای تجلیل از آیات یزدی، جنتی و مصباح یزدی عصر دیروز با حضور پرشور امت حزب الله، آیت‌الله جنتی، آیت‌الله علم الهدی، سعید جلیلی، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، حجت الاسلام سید محمود نبویان، رحیم احمدی روشن و جمعی از شخصیت‌های سیاسی در حوزه هنری تهران برگزار شد. در این مراسم علیرضا قزوه نیز به شعرخوانی پرداخت.
آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان طی سخنانی در این همایش با بیان اینکه با شور و حرارتی که در بین مردم دیده می‌شود انقلاب بیش از پیش زنده است، اظهار داشت: بنده از ابتدا قصد نداشتم در این مراسم صحبت کنم اما وقتی آمدم و شور و حرارت انقلابی شما را دیدم در وجود خودم احساس کردم که لازم است چند جمله‌ای را بیان کنم.
وی افزود: مدت‌ها بود به دلیل برخی گرفتاری‌های خاص فرصت نکردم با امثال شما دوستان دیدار داشته باشم و احساس نمی‌کردم که هنوز آن گرما و حرارت انقلابی در وجود شما و امثال شما زنده باشد، تصور می‌کردم هر کسی سراغ کار خودش رفته و مسائل سال 57 فراموش شده است. اما وقتی روز گذشته به ورامین رفتم، در آنجا استقبالی از بنده شد و گویا خودم را دوباره در فضای سال 57 مشاهده کردم.
دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه انقلاب هنوز زنده است، گفت: از اینکه برای مراسم مربوط به شهدای حرم در ورامین از بنده دعوت شده بود بسیار خوشحال شدم،‌ آن مراسم خیلی دوست داشتنی بود، امروز هم همان حالت را در این جا مشاهده کردم، به همین دلیل لازم دانستم با بیان چند جمله‌ای از شما تشکر کنم، من هنوز خودم را یک طلبه می‌دانم و تعارف هم نمی‌کنم بنده طلبه هستم و طلبه از دنیا خواهم رفت و این روحیه و حالت من است.
آیت الله جنتی افزود: مسئله خبرگان مسئله مهمی است و افراد مغرض، مفسد و هماهنگ با سیاست‌های دشمن نیز در داخل و خارج مدت‌ها کار کردند تا بتوانند نفوذی‌های خود را وارد این مجلس کنند. اگر بتوانند در خبرگان نفوذ کنند به همه اغراض خود خواهند رسید و هرکاری که تا الان به دلیل ایستادگی رهبری نتوانستند انجام دهند، خواهند کرد.
آیت‌الله احمد علم‌الهدی نیز در همایش «نه به دخالت انگلیس» اظهار داشت: کسانی که فکر می‌کنند می‌توانند با تعدیل ارزش‌های دینی، کشور را عرصه عیاشی و خوردن و بُردن قرار دهند، قطعا با ملت و رهبری دشمن هستند. طبیعیست کسانی که رنگ امیرالمومنین دارند، از دلبستگان به جامعه جهانی و لبخند زنندگان به دشمن ابراز ناراحتی و بغض کنند.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه هیچ‌گاه نمی‌توان با دشمن از در تعامل وارد شد، تصریح کرد: عوامل خارجی خیال کردند که مردم ما به گوشه چشم غرب دل دوخته‌اند. وقتی دشمن از یک شخصیت رده بالای نظام اهانت به شورای نگهبان را مشاهده می‌کند احساس می‌کند زمینه سکولار کردن ایران ایجاد شده است.
وی با اشاره به تبلیغ دشمنان ازجمله انگلیس برای رای ندادن به آیات جنتی، یزدی و مصباح، افزود: انگلیسی‌ها می‌خواهند آخوند انگلیسی و غیرانگلیسی ایجاد کنند که نشان از تلاش برای وقوع سومین کودتای انگلیس در ایران است اما با وجود رهبر بصیر انقلاب که خنثی ساز توطئه‌هاست، جلوی آن گرفته شد.
وی با اشاره به سکوت عده‌ای در برابر دخالت انگلیس، افزود: چطور اگر یک فرد دلسوخته نقدی بکند، فریادتان بالا می‌رود ولی الان که انگلیس جسارت کرده و از شما حمایت می‌کند، چرا سکوت کرده‌اید و فرزندان و وابستگان شما هم می‌گویند ما دلیلی نمی‌بینیم از حمایت آنها ابراز برائت کنیم.
عده‌ای در دولت
تلاش می‌کنند خود را سفید برفی نشان دهند
همچنین حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در این مراسم گفت: اینکه رهبر انقلاب با آرامش از کسانی که نظام را قبول ندارند هم درخواست رأی دادن می‌کنند، نشان می‌دهد که دیگر تردیدی در افکار عمومی درباره انتخابات وجود ندارد.
به گزارش فارس، این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کشور ما توانسته سلامت انتخاباتش را بر کسانی که نظام را هم قبول ندارند ثابت کند، گفت: انتخابات ما برعکس انتخابات کشورهای غربی، صادقانه و سالم است. فتنه گران 88 در این انتخابات با دعوت دیگران به شرکت در انتخابات عملا عذرخواهی کرده و تن به رفتار مدنی دادند، البته بخشش آنها منوط به عذرخواهی صریح است.
پناهیان با بیان اینکه رشد معرفت سیاسی مردم جای جشن گرفتن دارد، اظهار داشت: کسانی که حاضر نبودند مرگ بر انگلیس بگویند امروز با رأی خود، دارند مرگ بر انگلیس می‌گویند. در آینده هیچ کس برای کسانی که با انگلیسی‌ها دست می‌دهند کف نخواهد زد، هرگاه مسئولان کشور دشمن را به خود امیدوار کنند، آنها بیشتر به ما ضربه می‌زنند.
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: من این مطلب را بارها گفته‌ام که رئیس‌جمهور فضا را دوقطبی تحویل نگرفته‌اند که پس از آن تلاش می‌کند فضا را دوقطبی کند. اتاق فکر کوچکی سعی می‌کرد فضای انتخابات را سیاه و سفید کند و رقیب را طالبان و خود را سفید برفی نشان دهند. البته برخی حیات‌شان با تشنج است.