kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۳۰۲
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴
گزارش خبری

دعوت شخصیت‌ها و نهادهای مختلف از مردم برای شرکت پرشور در انتخابات فردا

شخصیت‌ها و نهادهای مختلف از مردم برای شرکت با نشاط در انتخابات هفتم اسفند دعوت به عمل آوردند.


مقوله انتخابات در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره از جایگاه ویژه‌ای نزد مردم و نخبگان سیاسی برخوردار بوده چرا که با هر انتخاباتی سرنوشت کشور برای چندین سال در قوه مجریه، در قوه مقننه و مجلس خبرگان تعیین می‌شود و افرادی به این نهادها راه می‌یابند که باید برای آینده کشور برنامه‌ریزی کنند.
مقام معظم رهبری نیز دیروز در بیاناتشان در جمع مردم نجف‌آباد با تاکید بر اهمیت انتخابات و شرکت در انتخابات هفتم اسفند مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان «حضور گسترده مردم در انتخابات را موجب هیبت و عظمت مجدد انقلاب اسلامی در جهان خواندند و افزودند: انتخابات علاوه بر نشان دادن «قدرت و عزم و ایستادگی ملی»، وفاداری، شجاعت و دلیری یک ملت بزرگ را در کارزار مقابله با اهداف غرض آلود، نشان خواهد داد... ملت ایران مجلسی می‌خواهد که «متدین»، «متعهد»، «شجاع»، «فریب نخور»، «مقاوم در مقابل زیاده خواهی‌ها و طمع ورزی‌های استکبار»، «مدافع عزت و استقلال ملی»، «علاقمند واقعی به پیشرفت کشور»، «معتقد به حرکت علمی استعدادهای جوان»، «معتقد به اقتصاد درون زا»، «آشنا با درد مردم» و «مصمم به حل مشکلات مردم» باشد و مرعوب آمریکا نشود و به وظایف قانونی خود عمل کند.»
دعوت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  برای حضور گسترده در انتخابات
به گزارش تسنیم، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای از مردم برای شرکت در انتخابات 7 اسفند 1394 دعوت کرد.
متن این اطلاعیه بدین شرح است:
همان‌گونه که مستحضرید روز جمعه هفت اسفند ماه در سراسر کشور عزیز و اسلامی ایران دو انتخابات حساس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.
این دو انتخابات هم از حیث حساسیت و تأثیرگذاری داخلی و هم از جهت قوت‌بخشی به ادامه حرکت پرصلابت ملت ایران در مواجهه با استکبار جهانی و زیاده خواهان بین‌المللی از ویژگی و اهمیت خاصی برخوردار است.
انتخابات خبرگان رهبری که در دهه آینده رأس هرم الهی انقلاب اسلامی را تقویت می‌کند و ضمانت می‌بخشد و انتخابات مجلس شورای اسلامی که برگزیدگان شما در این انتخابات ان‌شاءالله بتوانند در چهار سال خدمتگزاری خویش تصمیمات مهمی را در جهت اهداف احکام نورانی اسلام و انقلاب اسلامی و عمران و آبادی ایران اسلامی اتخاذ نمایند.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علم به هوش سرشار و آگاهی عمیق ملت عزیز به پیروی از بیانات مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» توصیه اکید بر حضور حداکثری برای کسانی را که قانوناً می‌توانند در انتخابات شرکت نمایند، داشته و اعلام می‌دارد که همگام با آحاد مردم در روز رأی‌گیری پای صندوق‌های رأی آمده و آرای خود را به صندوق‌ها خواهد ریخت و اطمینان داریم که این بار نیز آرای هوشمندانه ملت، افرادی اصلح، شایسته و مردمی را به‌نمایندگی از خود به خبرگان و مجلس شورای اسلامی خواهد فرستاد.
مردم ۷ اسفند پاسخ انقلابی
 به توطئه‌های دشمنان می‌دهند
پرویز سروری سخنگوی جمعیت رهپویان با اشاره به انتخابات 7 اسفند، گفت: جمهوری اسلامی ایران نظام مردم‌سالاری است که همه برون رفت‌های آن از گردنه‌‌های سخت با حمایت  مردم انجام شده است.
سروری با تاکید براینکه در شرایط کنونی درمقطع حساس تاریخی قرار داریم، افزود: دشمنان جمهوری اسلامی با به راه انداختن جنگ نفتی با ایجاد نوسان در قیمت‌ها، ایجاد جنگ در منطقه برای فروپاشی جبهه مقاومت و با درپیش گرفتن مسئله نفوذ در کشور سعی دارند به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کند، اما قطعا مردم در روز 7 اسفند با حضور آگاهانه پاسخ انقلابی به توطئه‌های دشمنان خواهند داد.
سخنگوی جمعیت رهپویان  با تاکید براینکه روز 7 اسفند روز مانور سیاسی مردم است، تصریح کرد: در شرایطی که کشورهای غربی به ویژه انگلیسی‌ها به خود جرات می‌دهند در امور داخلی کشور ما دخالت کنند و لیست‌هایی را منتشر و به مردم می‌گویند به اشخاص آن لیست رای بدهند باید مردم ایران با حضور آگاهانه در پای صندوق‌های رای حاضر  و پاسخ دندان‌شکنی به اینگونه توطئه‌ها بدهند.
سروری با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات 7 اسفند طوفانی خواهد بود، ادامه داد: پاسخ ملت ایران به استعمارگران پیر و ایادی آنها در روز 7 اسفند روشن خواهد بود و اعلام می‌کنند هیچ‌گاه اجازه نفوذ و دخالت در امور داخلی کشور را به بیگانگان نخواهند داد و سدی در برابر آن خواهد شد.
سخنگوی جمعیت رهپویان با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات 7 اسفند پرشورتر از انتخابات در سال‌های گذشته برگزار می‌شود، گفت: در انتخابات پیش‌رو باید به‌گونه‌ای عمل شود که دشمنان جمهوری اسلامی باردیگر مایوس و ملت ایران باردیگر پیروز انتخابات باشند.
مردم شیعه و سنی
 آماده خلق حماسه‌ای دیگر در انتخابات
به گزارش ایرنا، مدیر دبیرخانه ائمه جمعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: مردم فهیم و آگاه شیعه و سنی ایران اسلامی آماده خلق حماسه باشکوه دیگر در انتخابات هفتم اسفند هستند.
مولوی عبدالغنی دهانی سورانی اظهار داشت: با گذشت چند دهه از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 37 انتخابات در کشور برگزار شده که مردم سیستان و بلوچستان با داشتن بیداری و آگاهی سیاسی بالا همراه با ملت بزرگ ایران در این عرصه حضوری چشمگیر و بی‌مانند از خود به نمایش گذاشته اند.
این روحانی اهل سنت سیستان و بلوچستان با تاکید بر اهمیت حضور مردم در انتخابات تصریح کرد: مشارکت مردم در این عرصه مهم سیاسی و سرنوشت ساز به فرموده رهبر معظم انقلاب نشان‌دهنده عزت و اقتدار ایران اسلامی است و کشور را در مقابل همه توطئه‌ها بیمه می‌کند.
بیانیه حوزه علمیه خواهران
 درباره انتخابات ۷ اسفند
به گزارش مهر، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با صدور بیانیه‌ای از ملت مسلمان و انقلابی ایران اسلامی خواست که در انتخابات هفتم اسفند ۹۴ حضور حداکثری داشته باشند .
در این بیانیه آمده است: «هفتم اسفند ماه ۹۴ نقطه عطف دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی خواهد بود که شرایط حساس بین‌المللی نیز به اهمیت آن افزوده است. مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو همواره پشتوانه محکمی برای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری مدظله و مراجع  معظم تقلید (دامت برکاتهم)  قرار گرفته است.
خانواده بزرگ حوزه‌های علمیه خواهران به  همراه سایر اقشار انقلابی در این انتخابات شرکت پرشور خواهد کرد و از آحاد جامعه اسلامی دعوت می‌کند که جهت  تجدید بیعت با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) و لبیک به ندای مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی در این حماسه تاریخ ساز نقش آفرین باشند.»
حضور در انتخابات امید دشمنان را
 به یأس مبدّل خواهد کرد
به گزارش ایسنا، مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پیامی از ملت شریف ایران برای شرکت در انتخابات هفتم اسفندماه سال جاری دعوت کرد.
متن پیام آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری به شرح زیر است:
«بار دیگر ملت مسلمان و دین‌مدار ایران اسلامی برای نشان دادن عزم ملی در آستانه آزمایش بزرگ الهی در تاریخ انقلاب خویش قرار دارد. برای نشان دادن هوشیاری و پایبندی به نظام اسلامی با شرکت همه اقشار ملت در انتخابات پنجمین دوره مجالس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان یک تکلیف شرعی براساس نظر مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم، سپری پولادین در مقابل دشمنان اسلام و مستکبران قرار می‌دهند و نظام مردم سالاری دینی را به رخ آنان می‌کشند. به خصوص در این دوره که با توجه به اتفاقات موجود در منطقه و جهان از حساسیت و تأثیرگذاری بیشتری برخوردار است.
بی تردید ملت بیدار و هوشیار ما از این تکلیف الهی غفلت نکرده و به یاری خدای متعال در روز جمعه 7 اسفند 1394 گوش به فرمان رهبر حکیم و فرزانه خویش با اراده و آزادی کامل و انتخاب آزادانه، حضوری شکوهمند در پای صندوق‌های رأی خواهند داشت و با انتخاب نمایندگان مؤمن، مردمی و ولایی اصلح و شایسته که مشکلات کشور و مردم را بدانند و احساس کنند، عزم و قدرت ملت ایران را به نمایش می‌گذارند. امید آنکه در این دوره از انتخابات، شاهد حضور گسترده ملت مسلمان در گستره ایران اسلامی باشیم، حضوری شکوهمند که مانع دخالت قلدرها و اشرار شده و امید دشمنان را مبدل به یأس ساخته و برگ زرین دیگری در تاریخ نظام مقدس اسلامی از خود به ثبت برسانند.»
7 اسفند حماسه‌ای دیگر برپاست
به گزارش باشگاه خبرنگاران، جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر با پیش رو داشتن انتخابات بزرگ 7 اسفند، بیانیه‌ای با موضوع حضور حداکثری ملت غیور ایران در پای صندوق‌های رای صادر کرد که متن آن به شرح زیر آمده است:
طی سال‌های بعد از انقلاب، شیطان بزرگ و صهیونیسم جهانی در هر انتخابات به شکلی نو قصد دخالت در امور کشور را داشتند، روزی با تشویق به تحریم روز دگر با ادعای تقلب و امروز با تشویق به رای دادن به افراد خاص حال آنکه در این میدان رزم پیروزی همواره با مردمی بود که خالصانه پای صندوق آراء آمدند و شامل لطف پروردگار شدند.
انتخابات مجلس و خبرگان رهبری پیش روست و همه دنیا آماده رقم خوردن اعجازی دیگر در کشور ما هستند. فرزندان شهدا و ایثارگران کشور هم‌پای دیگر اقشار فهیم ایران اسلامی هفتم اسفند به نیت قرب الهی و تقویت گفتمان انقلاب اسلامی پای صندوق رای خواهند آمد.
این بیانیه نه یک دعوت برای حضور است که حضور مردم قطعی خواهد بود بلکه یک اعلام به آنهایی که هنوز تردیدهایی در دل دارند، جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار به عنوان نهادی بزرگ از فرزندان ایران اسلامی پیشاپیش جشن مشارکت ملی را تبریک گفته و آرزومند تشکیل مجلسی دلسوز برای حفظ و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.