kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۲۹۲
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹
در پنجاهمین سالگرد تاسیس هما

روحانی: منتقدان با هواپیما درنیفتند

رئیس جمهور با بیان این که صنعت هوایی همان است که در قرآن به عنوان مرکب آمده است، گفت: به منتقدان می‌گویم قرآن بخوانند و با هواپیما در نیفتند. هر آنچه امروز به عنوان بازسازی ناوگان هوایی داریم در سایه‌ برجام است و کسی به برجام با چشم بد نگاه نکند.



حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز  گذشته در مراسم آغاز پنجاه و پنجمین سالروز تأسیس شرکت هواپیمایی هما، با تأکید بر اینکه دولت مصمم به بازسازی ناوگان هوایی کشور است، به اظهارات برخی منتقدان خرید هواپیماهای نو و نوسازی ناوگان هوایی کشور اشاره کرد و گفت: توجه دولت یازدهم به جان، آبرو و امید ملت ایران است و ناوگان هوایی ایران باید به یک قدرت بزرگ هوایی در حوزه حمل و نقل مسافر و بار تبدیل شود.
رئیس جمهور با اشاره به این که صنعت هوایی همان است که در قرآن با عنوان مرکب از آن یاد شده که زینتی برای ما است، گفت: به منتقدان می‌گویم که قرآن بخوانند و با هواپیما در نیفتند.
حسن روحانی با بیان این که کسی به برجام با چشم بد نگاه نکند، تصریح کرد: در برجام به طور کلی موانع برای خرید هواپیما برداشته شده است. ما کشوری نیستیم که فقط هواپیما بخریم و من در سفری که به پاریس داشتم به رئیس شرکت ایرباس گفتم ما بخشی از ایرباس را خواهیم ساخت و او پذیرفت که بخشی از بال و بدنه‌ هواپیمای ایرباس توسط ایران تولید شود.
وی همچنین به طرح برخی ادعاها در خصوص انتخابات اشاره کرد و با بیان اینکه ملت ایران به عنوان ملتی آگاه، بزرگ، با فرهنگ و تمدن، به اسلام می‌بالد و به ایران خود می‌نازد، افزود: مردم ایران به خوبی کاندیداها را می‌شناسند و با درک و فهمشان بهترین‌ها را برمی‌گزینند. پس عده‌ای نباید به گونه‌ای با مردم سخن بگویند که به فهم، عظمت و درک این مردم توهین شود.
روحانی تاکید کرد: ملتی که در 22 بهمن دست استعمار را قطع کردند، به خوبی کاندیداها را می‌شناسند و با درک و فهمشان بهترین‌ها را برمی‌گزینند و شما با جملات خود تنها استعمارگران پیر قدیمی از کار افتاده را بزرگ و ملت ایران را کوچک می‌کنید، «شما در اشتباهید».
رئیس جمهوری بازسازی ناوگان هوایی کشور را در سایه تحقق برجام خواند و اظهارداشت: برجام نیز با حماسه حضور ملت در انتخابات خرداد 92 محقق شد و اکنون زمان آن فرا رسیده تا مردم با عمل به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز جمعه در پای صندوق‌های رای، حماسه‌ای دیگر خلق کنند تا به این ترتیب و با گام دوم مردم، قدم‌های جدیدی برای سربلندی و سرافرازی ایران عزیز برداشته شود.
روحانی با تقدیر از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای، تصریح کرد: برجام افتخار تاریخ سیاسی ایران است و کسی نباید این افتخار را نادیده بگیرد. اینکه گفته شود برجام انجام شد تا هواپیما بخرند و به اروپا بروند سخنی غیرمنصفانه است.ما به همه کسانی که در این کشور و  به ملت بزرگ ایران خدمت می‌کنند،  افتخار می‌کنیم.
رئیس شورای عالی امنیت ملی سپس به تشریح موقعیت ژئوپلتیک ایران به عنوان پیوند‌دهنده شرق و غرب پرداخت و اظهار داشت: هر جا اسلام از طریق ایران انتقال یافت، آن اسلام واقعی و معتدل بود. اسلامی که از لابلای اشعار مولانا، حافظ ، سعدی و فردوسی به جهان منتقل شد را با آن اسلامی مقایسه کنید که امروز عده‌ای آدم‌کش و افراطی می‌خواهند به جهانیان معرفی کنند.
روحانی با تاکید بر اینکه ایران باید نقش خود را در اتصال جهانی در بخش راههای هوایی، دریایی و زمینی باز یابد، افزود: هما و ناوگان هوایی باید به یک قدرت بزرگ هوایی در حوزه حمل و نقل مسافر و بار تبدیل شود و تحقق این امر نزدیک است.
رئیس جمهوری تصریح کرد: ما برای توسعه کشور به یک ناوگان هوایی تازه نفس نیاز داریم و در همین راستا،  افزایش یک و نیم برابری صندلی‌های موجود هوایی در دستور کار است.