kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۲۵۶
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷
سردار ساجدی‌نیا:

70 درصد تخلفات فضای مجازی مربوط به جرایم اقتصادی است

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به روند روبه رشد جرایم حوزه سایبری و فضای مجازی گفت: 70 درصد پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا مربوط به جرایم اقتصادی و 30 درصد نیز موضوعات و مسائل اخلاقی است.


به گزارش ایرنا، سردار حسین ساجدی‌نیا دیروز در یک برنامه تلویزیونی با تاکید بر اینکه برای پیشگیری از جرایم سایبری باید فرهنگ‌سازی شود، افزود: انجام کارهای آموزشی و فرهنگی در این حوزه به عنوان یک اولویت باید مورد توجه تهیه‌کنندگان و کارگردانان برنامه‌های تلویزیونی(فیلم و سریال) قرار گیرد.
رئیس پلیس پایتخت اظهار داشت: سال گذشته موفق به ثابت نگه‌داشتن نرخ افزایش سرقت در پایتخت شدیم ضمن اینکه امسال نیز شاهد کاهش 11 درصدی انواع سرقت‌ها در تهران بزرگ بودیم.
وی خاطرنشان کرد: تنها در دو ماه گذشته 20 درصد در زمینه انواع سرقت‌ها کاهش داشتیم و امیدواریم این روند در سال آینده نیز ادامه داشته باشد.
سردار ساجدی‌نیا گفت: وقوع جرایم خشن همچون گروگان‌گیری، قتل و سرقت مسلحانه کشور امسال حدود هشت درصد کاهش داشت که این مهم نشان‌دهنده تعامل خوب مردم، پلیس و قوه قضائیه است.
وی با اشاره به دستگیری روزانه بیش از 100 نفر از عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر در تهران افزود: 15 درصد افزایش کشفیات و دستگیری 57 باند کلان توزیع مواد مخدر در سال جاری از توفیقات بزرگ پلیس پایتخت محسوب می‌شود.
سردار ساجدی‌نیا با تاکید بر اینکه دیگر به طور محسوس شاهد حضور زنان معتاد متجاهر در سطح شهر تهران نیستیم، تصریح کرد: تاکنون بیش از چهار هزار معتاد متجاهر در سراسر پایتخت جمع‌آوری و با همکاری شهرداری در کمپ‌های ویژه اسکان داده شده‌اند.