kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۲۵۳
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶

بدترین شرایط درزندان‌های اسرائیل

بررسی وضعیت حدود 10 زندان مخوف دنیا و مقایسه آن با شرایطی که اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، نشان می‌دهد که زندان‌های این رژیم تمام شرایط بد و نامساعد همه این زندان‌ها را در خود جا داده‌اند.


به گزارش مرکز مطالعات اسیران فلسطینی، همه شرایط بد، نامساعد و وحشتناک زندان‌های مخوف دنیا در زندان‌های رژیم صهیونیستی جمع شده است.
زندان‌های اسرائیل در مقایسه با سایر زندان‌های دنیا و نیز در نظر گرفتن تجربه اسیران فلسطینی و مقایسه وضعیت آنان با سایر آزادیخواهان در بند در نقاط مختلف دنیا مشخص می‌کند که مسئولان اشغالگر بسیاری از حقوق زندانیان را نقض می‌کنند.
در بررسی بدترین زندان‌های دنیا، نام زندان «آلکاتراز» در آمریکا مطرح است که گفته می‌شود خطرناک‌ترین زندانی‌ها در آن به سر می‌برند.پس از آلکاتراز پایگاه سیاسی 22 در کره شمالی است که در سال 1965 در مکانی کاملا دورافتاده ساخته شد و با استفاده از سگ‌های تربیت شده و سلاح‌های پیشرفته از آن محافظت می‌شود. دیوارهای این زندان به برق وصل است تا هرگونه تلاش زندانیان برای فرار ناکام بماند.اما زندان «سن کوینتین» آمریکا یکی دیگر از زندان‌های مخوف دنیا است که در ایالت کالیفرنیا قرار دارد.
زندان «گوانتانامو» که جرج بوش رئیس‌جمهور پیشین آمریکا آن را در جریان جنگ عراق و افغانستان بنا کرد، یکی دیگر از زندان‌هایی است که نام آن بسیار شنیده می‌شد و به شکنجه‌گاه زندانیان معروف است.زندان «نایروبی» در کنیا که پر از زندانیان بوده و به غذاهای بد و شیوع بیماری شهرت دارد.
زندان «فلورانس» از دیگر زندان‌های معروف است که در آمریکا قرار داشته و برای مهار آشوب‌طلب‌ترین زندانیان بنا شده و به سلول‌های انفرادی شهرت دارد.در مقایسه این زندان‌ها می‌توان متوجه شد که زندان‌های اسرائیل تمام شرایط بسیار بد و نامساعد این زندان‌ها را که بدترین زندان‌های دنیا به شمار می‌آیند، در خود جا داده است.
به عبارت بهتر شرایط بسیار بد زندان‌های رژیم اشغالگر اسرائیلی شامل بازجویی، شکنجه و کشتن اسیران با استفاده از سلاح‌های گرم، ارائه غذاهای بی‌کیفیت، شلوغی بندهای زندان و عریان کردن زندانیان برای بازرسی آنان به اضافه حملات شبانه و بی‌توجهی به وضعیت بهداشتی و پزشکی آنان است.علاوه بر این وجود حشرات سمی به ویژه در بازداشتگاه‌ها و زندان‌های صحرای نقب و دیوارهای بلند و استفاده از سگ در بازرسی‌ها را نیز باید به این شرایط دشوار افزود.