kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۲۴۷
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶

افشای یک سند راهبردی از نقش اسرائيل در جنگ‌های منطقه

بر اساس سندی که یک پایگاه تحلیلی کانادایی منتشر کرده و به شکل‌گیری طرح صهیونیستی «اسرائيل بزرگ» مربوط می‌شود، رژیم اسرائیل در پشت همه جنگ‌ها و درگیری‌های امروز منطقه، قرار دارد و هدف از این جنگ‌ها نیز «تجزیه کشورهای منطقه» است.


«گلوبال ریسرچ»، با انتشار سندی تحت عنوان «طرح صهیونیسم برای خاورمیانه»، توضیح داده که این سند متعلق به «تئودور هرتزل» بنیانگذار صهیونیسم بوده و نگاه راهبردی به آینده منطقه خاورمیانه دارد. گلوبال ریسرچ می‌افزاید: این سند راهبردی نخستین بار در فوریه 1982 منتشر و در آن به ایجاد «اسرائیل بزرگ» اشاره  شده است. «اودید یتون»  روزنامه‌نگار واستراتژیست اسرائيلی این سند را در اختیار گلوبال ریسرچ قرار داده است.
گلوبال ریسرچ می‌افزاید، در سند فوق به شهرک‌سازی در کرانه باختری، اخراج  فلسطینی‌ها و اشغال کرانه باختری و غزه، اشاره شده و تحولات سال‌های اخیر منطقه مثل جنگ اسرائیل علیه لبنان، تحولات لیبی در سال 2011، تحولات فعلی عراق، روند تحولات سیاسی در مصر، با توصیه‌های مندرج در سند فوق قابل مقایسه است. اقدامات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌‌وزیر رژیم صهیونیستی و دستگاه جاسوسی اسرائيل هم در چارچوب همین سند انجام می‌گیرد.
گلوبال ریسرچ به نقل از تحلیلگران آمریکایی، «طرح صهیونیسم برای خاورمیانه» را واضح‌ترین و در عین حال تفضیلی‌ترین سند موجود درباره راهبرد، صهیونیسم در منطقه دانست. علاوه بر موارد فوق، این طرح با مطامع انگلیس در منطقه نیز منطبق است.
دیروز خبری را نیز خبرگزاری تسنیم از فلسطین اشغالی گزارش داد که ربط وثیقی با طرح فوق دارد؛ مرکز تحقیقات امنیت اسرائيل پیش‌بینی کرده که بخشی از خاورمیانه تقسیم خواهد شد و تل‌آویو باید فرصت را غنیمت بشمارد! بر اساس این تحقیقات که توسط «زهیراندراوس» وابسته به مرکز فوق صورت گرفته، درگیری میان شیعیان و اهل سنت، از جمله چالش‌های مهم منطقه بوده و ممکن است که نظم موجود در خاورمیانه را از هم بپاشاند.
روزنامه منطقه‌ای «رای الیوم» که خبر فوق را پوشش داده، این را نیز اعلام کرده که «هم‌اکنون شرکت‌های امنیتی رژیم اسرائیل در تعدادی از کشورهای عربی و اسلامی تحت پوشش فعالیت‌های اقتصادی و ترانزيتی، مشغول فعالیت هستند.»
خبرگزاری صدا و سیما نیز دیروز به نقل از سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سوریه گزارش داد، در انفجارهای یکشنبه خونین «زینبیه»(س) دمشق، ردپای رژیم صهیونیستی دیده می‌شود!