kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۲۴۶
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵
با هلاکت‌ ده‌ها نظامی ائتلاف عربستان

انصارالله در مأرب مزدوران سعودی را نقره داغ کرد

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با حمله به نیروهای «منصورهادی» در استان مارب بیش از 50 تن از آن‌ها را به هلاکت‌ رساند و 30 نفر دیگر را مجروح کرد.


انقلابیون یمن در تازه‌ترین عملیات خود، ضربه مهلکی بر نظامیان «منصورهادی» رئیس جمهور فراری یمن وارد کردند. به گزارش تسنیم، در حملات روز سه‌شنبه انقلابیون 54 نفر از عناصر مزدور وابسته به «عبدربه منصور هادی» در غرب استان مارب کشته و حدود 30 نفر از آنها هم زخمی شدند. شبکه تلویزیونی المیادین با تائید این خبر افزود، این مزدوران در تلاش برای پیشروی به‌سمت منطقه «هیلان» در غرب استان «مارب» در شمال شرقی یمن بودند. از سوی دیگر یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک ناوچه دیگر جنگی متجاوزان را که در تلاش برای پیشروی به‌سمت ساحل منطقه «الفازه» در «خحش الخوخه» در استان «الحدیده» بود، هدف قرار داد. بنا بر گزارش منابع یمنی، موشک‌ها با دقت به ناوچه اصابت کرده و صدای انفجارهای شدید به گوش رسید و ستون‌های آتش به آسمان برخاست از شمار تلفات این حمله دقیق موشکی گزارشی منتشر نشده است.
نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در اقدامی دیگر، محل تجمع مزدوران سعودی در یکی از مناطق استان جوف را به‌وسیله یک موشک بالستیک هدف قرار دادند. در این عملیات یک موشک بالستیک از نوع «قاهر1» به محل تجمع مزدوران در منطقه «بیر المرازیق» اصابت کرده است. همچنین واحد موشکی و توپخانه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شهر الخوبه و مواضع نظامی سعودی در القرن و جنوب الکبری و سایر مواضع در مجاورت محور شمالی شهر الخوبه در جنوب عربستان را گلوله باران کردند. از تلفات و خسارات مزدوران سعودی، در این حملات نیز تاکنون خبری منتشر نشده است.
به دنبال این پیروزی‌ها، جنگنده‌های ارتش سعودی، روستای القداح در بخش الخوخه در استان الحدیده و فرودگاه این استان را بمباران کردند. این جنگنده‌ها همچنین سه بار دو کارخانه آهن و چوب را در دوراهی الصلیف در این استان هدف قرار دادند. جنگنده‌های سعودی کوه المرحه مشرف بر شهر عمران را نیز بمباران کردند که باعث خسارت‌های زیادی به خانه‌های مردم و اموال عمومی شد. سه شهروند یمنی هم در پی حمله جنگنده‌های متجاوز به سه کامیون حامل میوه و تره‌بار در منطقه المطمه و دشت خارد در استان جوف شهید شدند.
مزدوران سعودی غالباً مثل تروریست‌های تکفیری‌، انتقام شکست در جبهه‌های جنگ را از غیرنظامیان و مردم عادی می‌گیرند.