kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۲۴۴
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵

هجمه دیکتاتورهای عرب به دولت لبنان برای تحت فشار گذاشتن حزب‌الله

برخی کشورهای مرتجع حاشیه خلیج‌فارس دولت لبنان را تهدید کرده‌اند، اگر سیاستش در قبال حزب‌الله را تغییر ندهد و این حزب را تحت فشار قرار ندهد، سفرایشان را از لبنان فراخواهند خواند!



روزنامه کویتی «السیاسه» در گزارشی به نقل از «منابع آگاه دیپلماتیک» نوشت، برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس، لبنان را تهدید کرده اند که اگر سیاست‌هایش در قبال حزب‌الله و ایران را تغییر ندهد و شیوه جدیدی برای تعامل با عربستان و کشورهای خلیج فارس در پیش نگیرد، روابطشان با بیروت را قطع و سفرایشان را فرا خواهند خواند.
به گزارش فارس، به نقل از «السیاسه»، تغییر موضع کشورهای عربی پس از آن صورت گرفت که عربستان وعده کمک چند میلیاردی خود به ارتش لبنان را پس گرفت.
این در حالی است که کارشناسان معتقدند علت قطع کمک مالی عربستان به لبنان، هزینه‌های هنگفت دخالت این کشور در یمن و بحران مالی داخلی عربستان است به نحوی که چند روز پیش خبر رسید که شرکت‌های بزرگ عربستان به دلیل بحران مالی یکی پس از دیگری ورشکست می‌شوند. برخی از کشورهای عربی از جمله بحرین نیز از اتباع خود خواسته‌اند که به لبنان سفر نکنند و هرچه سریع‌تر این کشور را ترک کنند.
تحلیلگران همچنین معتقدند که بازداشت شاهزاده قاچاقچی مواد مخدر یکی از عوامل اصلی قطع کمک سعودی‌ها به ارتش لبنان است و به دلیل اینکه این شاهزاده توسط نیروهای حزب‌الله دستگیر شده است آل سعود درصدد انتقام‌جویی از حزب‌الله است.