kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۱۴۹
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰

کی خسته است؟ دشمن!(یادداشت میهمان)


1- نمی‌توان از  رخدادی عظیم سخن گفت اما در برابر آن سر خم نکرد و سر تعظیم در مقابل این عظمت فرود نیاورد. یقیناً اگر هزاران بار در برابر حضور بی‌نظیر دیروز مردم در خیابان‌ها، سر تعظیم فرود آوریم، حق مطلب را نمی‌توانیم ادا کنیم، چراکه حضور دیروز ملت ایران در خیابان‌ها اوج همدلی و هم‌زبانی بود ، عزت‌آفرین بود، اقتدارآفرین بود.
2- این حضور مردم نشات گرفته از ایمان درون‌زای آنهاست که متکی بر اندیشه‌ای پویا و برون‌گراست. اندیشه‌ای متعالی که از یک سو با خلق مقاومتی قدرتمند، شکست‌ناپذیر، غیرقابل مهار، خلاق و حماسی جغرافیای نظام سلطه را درنوردیده و ملت‌های مسلمان و غیرمسلمان را تحت‌الشعاع خود قرار داده و از سوی دیگر محیطی راهبردی جهت حفظ و استمرار روزافزون این مقاومت ایجاد کرده است.
3- حضور دیروز مردم در خیابان‌های ایران، منطقه و جهان را وارد مرحله جدیدی کرد و محاسبات و معادلات نظام سلطه را یک بار دیگر بر هم زد و ملت‌های جهان را امیدوارتر از همیشه به عبور از پیچ تاریخی و سرنوشت‌ساز کنونی کرد. حضور با صلابت مردم در راهپیمایی دیروز حقیقتاً پر رمز و راز و حاوی پیام‌های عمیقی در سطح ملی ، منطقه‌ای و بین‌المللی بود. پیام امسال راهپیمایی 22 بهمن ملت ایران به مراتب عمیق‌تر و پرمعناتر از سال گذشته بود چرا که ملت ایران امسال در حالی به خیابان‌ها آمدند که شرایط منطقه و جهان در خطیرترین وضعیت خود قرار دارد و ناامنی و تنش سراسر منطقه و اکثر مناطق جهان را فراگرفته و هر روز در سطح بین‌المللی، منطقه و متاسفانه در داخل شاهد توطئه‌ای علیه ملت ایران هستیم. اما مردم نشان دادند جمهوری اسلامی در کانون پرتنش‌ترین منطقه دنیا، بعنوان با امنیت‌ترین، مستقل‌ترین و مقتدرترین کشور دنیا به راه خود با صلابت همچنان ادامه می‌دهد.
4- حضور پرصلابت مردم در صحنه بعنوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و بازدارندگی بار دیگر نشان داد هیچ چالشی بدون حضور ایران در منطقه و جهان حل نشدنی نیست و این امیدواری را بیشتر کرد که با حضور قدرتمند ایران در معادلات منطقه‌ای و جهانی، منطقه به سوی ثبات بیشتری پیش برود. یکی از پیام‌های امسال ملت ایران این بود که برق امید را در چشمان ملت‌های منطقه بویژه مردم سوریه، یمن، بحرین، لبنان و فلسطین نمایان‌تر کرد، گویی که فریاد ملت ایران را فریاد خود تلقی کردند و جان دوباره‌ای گرفتند. گرچه در 37 سال گذشته فریاد ملت ایران، فریاد تمام ملتهای مظلوم بوده اما فریاد امسال نشان داد محور مقاومت بعنوان محوری ضد استکباری و عدالت‌خواه توانسته در میان کشورهای مسلمان و حتی غیراسلامی گسترش پیدا کند.
5- حضور مردم نشان داد انقلاب اسلامي هرگز تمام شدني نيست و اين انقلاب آمده است که بماند. حضورمردم حامل این پیام بود که «کی خسته است ، دشمن!». مردم با فریاد رسا پیام دادند که بعضی‌ها با تکرار سخنان رسانه‌های بیگانه در داخل، خستگی خود را به مردم تعمیم ندهند. پیام دادند افرادي که خسته شده‌اند و  نمي‌خواهند در کنار انقلاب بمانند، بايد کنار بروند و قطعاً رویش‌های انقلاب جای آنها را پر خواهد کرد. مردم پیام دادند برخی که توانايي تحليل رفتار ملت را نداريد، و نه می‌فهمید نفوذ یعنی چه و نه درک حق‌الناس بودن رای مردم را دارند، بايد کنار بروند و هي نگويند مردم ايران پيش‌بيني ناپذيرند. مردم ايران که همواره از جمله دیروز با حضور هوشمندانه و پايدار خود انقلاب را با اصول اسلام ناب محمدي(ص) ماندگار کرده‌اند. اگر چشمان بینایی داشتید، می‌دیدید که چگونه ملت ایران با حضور میلیونی و با صلابت خود در شهرها و حتی روستاهای سراسر کشور در راهپیمایی 22 بهمن بر ارزش‌های انقلابی و حمایت از نظامشان و رهبرشان و اندیشه‌های ناب خمینی کبیر به میدان آمدند. مردم ایران با این حضور و ایستادگی و مقاومت خود قابل پیش‌بینی‌ترین مردم دنیا هستند. به همین خاطر است که رهبری می‌فرمایند مردم از خواص جلوترند. اگر مردم پیش‌بینی‌ناپذیر بودند که انقلاب ما 37 سال ماندگار نمی‌شد. لذا پیام دیروز ملت ایران این بود که تکليف داريم اين انقلاب را با بصيرت و مقاومت و ايستادگي ادامه دهيم و انقلاب اسلامي با بصيرت مردم از مأموريت خود هرگز کوتاه نمي‌آيد.
6- یکی از ویژگی‌های پیام امسال ملت ایران این بود که در دوره پساتحریم  راه نفوذ از طریق مذاکرات هسته‌ای همچنان بسته است و ملت ایران هیچ‌گاه سرنوشت خود را به توافق‌نامه حاصل از این مذاکرات گره نزده و نخواهد زد و هیچ امیدی به گشایش اقتصادی ناشی از برجام ندارد و چشمشان به دست شرکتها و سرمایه‌گذاران خارجی برای بهبود سفرهای خود نیست بلکه تنها راه درست را درک صحیح مسئولان کشور از مطالبات آنها و تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی می‌دانند.
این حضور نشان داد ملت ایران در مسیر کسب رضای الهی از تهدیدات و خطرات و مشکلات نمی‌هراسند. تهدید و تحریم باعث نشده ملت ایران از اصول و اعتقاداتشان و از ولایت و نظام الهی شان دست بردارند. نشان داد که مردم بر آرمانهای شهدا مقاوم و استوار ایستاده‌اند، هرچند برخی مسئولان از درک مطالبات واقعی و حل مشکلات آنها عاجز باشند.
7-  حضور دیروز مردم نشان دادند آمریکا همچنان بعنوان دشمن اصلی انقلاب اسلامی، شیطان بزرگ است و ملت ایران با مقاومت و ایستادگی در برابر سیاست‌های زورگویانه و نامشروع آمریکا، همچنان ایستاده و براین سخن بنیانگذار جمهوری اسلامی تاکید می‌کند که:«ما تا آخر عمر علیه دولت آمریکا مبارزه می‌کنیم و تا آن را به جایش ننشانیم و دستش را از منطقه کوتاه نکنیم، از پای نمی‌نشینیم» (20/12/ 58 ). این حضور به مسئولین سیاست خارجی این جرات و شجاعت را می‌دهد که همچون جوان‌های عزیز سپاه پاسداران که در دریا نیروهای آمریکایی را دستگیر و تحقیر کردند، باید در همه‌ عرصه‌های جهانی مراقب پشت لبخندهای دشمن و مکر و خدعه دشمن باشند. حضور مردم نشان داد کلید حل رابطه با آمریکا نه در واشنگتن و نه در پاستور است بلکه در دستان کلید دار اصلی انقلاب و رهبری نظام است و مردم به مسئولان یادآور شدند که بجای اینکه هر شب خواب‌های آشفته ببینند و هر روز از شکسته شدن تابوی مذاکره با آمریکا سخن بگویند، باید به فکر حل مشکلات اقتصادی مردم باشند.
8- حضور دیروز مردم در خیابان‌ها این پیام را داشت که اگر ایستادگی بر اصول و ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های امام خمینی(ره) تندروی محسوب می‌شود، تمام ملت ایران تندرو هستند. چراکه تمام مردم در سراسر ایران بر اصول و ارزش‌های انقلاب خود همچنان ایستاده‌اند و برخی با فریب‌کاری و سوء استفاده از نام ملت و مردم، نیروهای انقلابی و مومن به انقلاب را متهم به تندروی نکنند.
9- این حضور بی‌نظیر و با شکوه ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن مقدمه حضوری باشکوه و گسترده‌تر در انتخابات 7 اسفند بود تا با انتخابی درست، به فاصله دو هفته‌ای یکبار دیگر چشم جهان را مبهوت حماسه خود کنند. مردم یک بار دیگر پیام 9 دی 88 را با صدایی بلندتر فریاد زدند که اجازه فتنه‌گری مجدد را نخواهند داد و اجازه نخواهند داد آرای آنها باردیگر بازیچه قدرت‌طلبی و دنیاطلبی کانون‌های قدرت و ثروت قرار گیرد و کشور را تا لبه پرتگاه پیش ببرند. ملت ایران تاکید کردند همه باید در مسیر قانون حرکت کنند و « همه باید قانون را بپذیرند ولو قانون برخلاف نظر آنها باشد».
10- مردم دیروز سنگ تمام گذاشتند و اوج همدلی و هم‌زبانی خود را نشان دادند اما این سنگ تمام گذاشتن شان و این همدلی و هم‌زبانی شان حامل این پیام بود که مسئولان کی می‌خواهند با ملت همدل و هم‌زبان شوند و به دور از بازی‌های سیاسی برای مردم سنگ تمام بگذارند؟. هر سال مردم نجیب و فهیم ایران در دفاع از کشور و نظام سنگ تمام می‌گذارند اما مسئولان در شعارهایشان متاسفانه فقط وعده رونق اقتصادی در سال آینده را می‌دهند! همدلی و هم‌زبانی جاده یکطرفه نیست. متاسفانه عدم وجود عزم جدی برای حل مشکلات مردم به این همدلی و هم‌زبانی و اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند. به قول شهید رجایی «مردم ما را برگزیده‌اند تا مشکلات آنها را حل کنیم و اگر مسئولان دیر بجنبند آتش خشم مردم دامن آنها را خواهد گرفت» و قطعا مردم این آتش خشم خود را در پای صندوق‌های رای نشان خواهند داد نه در کف خبابان‌ها !. مسئولان و شخص رئیس‌جمهور محترم با وعده بهبود وضعیت اقتصادی روی کار آمده‌اند و با وعده گشایش اقتصادی و چرخیدن چرخ معیشت مردم، توافقنامه هسته‌ای را امضاء کرده‌اند. اینکه بعد از امضاء توافق‌نامه هسته‌ای می‌گویند «مگر دولت برجام را آورده که توقع دارید دولت مشکلات را حل کند»‌؟؟؟ برای مردم قابل پذیرش نیست. یکی از پیام‌های روشن راهپیمایی دیروز این بود که مردم برنامه روشن و درستی برای حل مشکلات اقتصادی و حفظ حرمت و عزت خود می‌خواهند و توقع دارند دولت از این نابسامانی و آشفتگی و فقر برنامه‌ریزی اقتصادی خارج شود.
 دکتر محمد حسین محترم