kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۱۳۰
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹

«ایستاده در غبار» بهترین فیلم جشنواره فجر شد(اخبار ادبی و هنری)

فیلم «ایستاده در غبار» با نمایش زندگی سردار احمد متوسلیان بهترین فیلم سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.


مراسم اختتامیه سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر هم مثل خود جشنواره با بی‌نظمی برگزار شد. به طوری که بخشی از مهمانان مراسم بعد از شروع برنامه وارد تالار برج میلاد شدند!
در این مراسم فیلم «ایستاده در غبار» ساخته محمد حسین مهدویان که به بازنمایی زندگی جاویدالاثر احمد متوسلیان، فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) جایزه های بهترین فیلم بخش اصلی(سودای سیمرغ)، جایزه ویژه کارگردانی بخش نگاه نو، بهترین طراحی و بهترین جلوه‌های ویژه را دریافت کرد.
اما یکی از جوایز غیرعادلانه، جایزه بهترین کارگردانی بود. در شرایطی که اکثریت قریب به اتفاق کارشناس‌های سینما متفق‌القول بودند که جایزه بهترین کارگردانی حق ابراهیم حاتمی‌کیاست، اما کارگردان «بادیگارد» حتی نامزد این جایزه هم نشد. در غیاب حاتمی کیا، جایزه این بخش به کارگردان فیلم سیاه و ضدملی «ابدویک روز» اهدا شد. این فیلم همچنین در چند بخش دیگر هم جوایزی را دریافت کرد. البته فیلم «بادیگارد» در بخش های بهترین بازیگر مرد (پرویز پرستویی) و جلوه های ویژه بصری (سید هادی اسلامی) سیمرغ دریافت کرد. در این مراسم همچنین فیلم «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار سیمرغ بهترین فیلم از نگاه ملی را دریافت کرد.ضمن این که جایزه ویژه کارگردانی انیمیشن به حامد کاتبی برای انیمیشن «در مسیر باران» و جایزه ویژه بهترین فیلم انیمیشن به محمد امین همدانی برای انیمیشن «فهرست مقدس» و سیمرغ بهترین فیلم مستند هم به «A157» به تهیه کنندگی بهروز نورانی‌پور با موضوع ضدداعش اعطا شد.
گفتنی است، اعلام اسامی نامزدهای سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر و غیبت ابراهیم حاتمی‌کیا و برخی پیشکسوتان سینمای ایران نظیر محمدعلی کشاورز، عزت‌الله انتظامی، جمشید مشایخی انتقاداتی را متوجه متولیان جشنواره فجر امسال کرد.