kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۱۱۹
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰

روحانی از کلاس برجام بازدید کرد

در مراسمی ویژه با حضور و به طور همزمان با دستور رئیس‌جمهور بهره‌‌برداری از 549 پروژه‌ آموزشی، پرورشی و ورزشی در سراسر کشور آغاز شد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در این مراسم که روز چهارشنبه در دبیرستان شهیدان سیدفاطمی و دبیریان در منطقه 16 تهران برگزار شد، از تعدادی از کلاس‌های درس این دبیرستان بازدید کرد.
وی ابتدا در زنگ تاریخ یکی از این کلاس‌ها که دبیر در حال تدریس مبحث برجام بود، حضور یافت و پس از طرح سوالاتی درباره کم و کیف وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان و اطلاع یافتن از اینکه دانش‌آموزان در حال فرا گرفتن مبحث برجام در درس تاریخ هستند، از یکی از دانش‌آموزان خواست که درباره آنچه فرا گرفته ‌است، توضیحاتی بدهد.
روحانی پس از توضیحات یکی از دانش‌آموزان که عنوان کرد ما در این درس یاد می‌گیریم که ملت ایران چگونه تحت هدایت‌های مقام معظم رهبری، مدیریت رئیس‌‌جمهور و عزم راسخ و قدرت استوار خود بر تحریم‌های ظالمانه دشمنان فائق آمد، از دبیر کلاس سوالات دیگری درباره مواد درسی دانش‌آموزان و کیفیت آموزش پرسید.
وی اظهار داشت: امروز همه باید دست به دست هم دهیم و با بهره‌برداری از استقلال و آزادی، کشور را در مسیر آبادانی و توسعه به پیش ببریم و البته تحقق این هدف جز از مسیر مدارس و آموزش و پرورش امکان‌پذیر نیست.
رئیس‌جمهوری خطاب به همه دست مسئولان و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش کشور به‌ویژه معلمان گفت: شما باید در شرایط امروز که با حصول و اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)‌، مقدمات پیشرفت کشور از هر زمان دیگر آماده‌تر است، زمینه یک تحول عظیم را فراهم کنید.
روحانی در ابتدای سخنان خود نیز با تبریک نهمین روز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی‌، ابراز داشت‌: انقلاب اسلامی در این سال‌ها ره‌آورد و دستاوردهای فراوان و چشمگیری برای ما داشت که مهم‌ترین آن استقلال سیاسی است به گونه‌ای که در منطقه و حتی در جهان‌، کشوری با این میزان استقلال سیاسی نیست.
 رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد‌: انقلاب اسلامی ملت ایران نیز پیشتاز و سرآمد انقلاب‌ها در منطقه و جهان بود، چرا که انقلاب‌های بی‌شمار دیگری در دنیا، همه  یا تحت حمایت یک بلوک فکری و سیاسی برای خروج کشور از سیطره بلوک دیگر بود و یا حداقل به لحاظ  فکری و مالی از خارج مورد حمایت بود، اما انقلاب اسلامی ایران، کاملاً مستقل و صرفاً به رهبری امام راحل و با تکیه بر حضور آحاد مختلف مردم به پیروزی رسید.
همچنین رئیس‌جمهور در دیدار سفرا و رؤسای نمایندگی‌ها و سازمان‌های خارجی مقیم تهران اظهار داشت‌: جمهوری اسلامی ایران با موقعیت جغرافیایی راهبردی و امکانات و توانمندی‌های اقتصادی گسترده، آماده تعامل و همکاری با همه کشورهای جهان است.
وی تاکید کرد : تعامل و همکاری‌های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران به عنوان ارزان‌ترین مسیر ارتباطی شرق و غرب، به نفع اقتصاد و تجارت جهانی است.