kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۱۱۷
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲

کوتاه از انتخابات


فرصت نقل و انتقال حوزه انتخابیه داوطلبان مجلس خبرگان رهبری  پایان یافت
به گزارش تسنیم ،  روز گذشته فرصت نقل‌و‌انتقال حوزه انتخابیه داوطلبان مجلس خبرگان رهبری پایان یافت.
داوطلبان مجلس خبرگان رهبری که مایل به انتقال حوزه انتخابیه خود هستند، تا پایان  روز گذشته (جمعه) فرصت داشتند درخواست خود را به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه مبدا یا مقصد ارائه کنند.

اسامی نامزدهای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان اعلام شد
به گزارش فارس، در اطلاعیه شماره 6 ستاد انتخابات کشور, اسامی و مشخصات نامزدهای انتخابات سراسری پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نامزدهای واجد شرایط اعلام شد.
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 6  اظهار داشت: در اجرای ماده 17 آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری اسامی و مشخصات نامزدهای انتخابات سراسری پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که طبق نظریه شورای نگهبان واجد شرایط قانونی می‌باشند  اعلام گردید.

کسانی که در لیست نهایی اصولگرایان نیستند گول بازی رقیب را نخورند
الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اشاره به روند برگزاری جلسات اصولگرایان و اینکه غیر از تبعیت از روحانیت، انتخاب حکمیت و سازوکار مناسب انتخاب نامزدها مسائل مهم دیگری هم مورد توجه بود، تصریح کرد: تصمیمی که گرفته شد این بود که هر 3 مجموعه اعلام کردند که اگر از مجموعه آنها در لیست نهایی انتخابات حتی یک نفر هم نبود اعتراضی نکنند و پیمان بستند که تحت تأثیر برخی القائات دشمن قرار نگیرند و به رأی‌آوری لیست کمک کنند.
وی با تأکید بر حفظ وحدت اصولگرایان خاطرنشان کرد: تقاضا می‌کنم کسانی که در لیست نهایی ائتلاف اصولگرایان هستند و یا نیستند گول بازی رقیب را نخورند و در زمین رقیب بازی نکنند، هیچ فردی نباید نفر دوازدهم تیم تفرقه‌افکنان شود.

آیت‌الله حائری شیرازی از انتخابات مجلس خبرگان انصراف داد
به گزارش تسنیم، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی عضو خبرگان رهبری به صورت قطعی  از کاندیداتوری در پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری انصراف داد.