kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۱۱۳
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲

اخبار کوتاه از فوتبال


کی روش: امروز استعفایم را به کفاشیان می دهم
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان بازهم صحبت های عجیبی را مطرح کرد. کی‌روش روز گذشته پس از بازی تیم های پرسپولیس و فولاد گفت: روز شنبه(امروز) برگه استعفای خود را به تاریخ یازدهم اردیبهشت و در روز انتخابات فدراسیون فوتبال تقدیم آقای کفاشیان خواهم کرد. این تصمیم برای کمک به ایشان است چرا که اگر من را اخراج کند مردم و بازیکنان علیه‌اش خواهند بود و اگر کی‌روش را نگه دارد اسدی، رئیسش و گروهی که با اسدی هستند به مخالفت با ایشان خواهند پرداخت که این موضوع مشکل بزرگی برای رییس فدراسیون خواهد بود. به همین دلیل فردا استعفای خودم را به تاریخ یازدهم اردیبهشت به ایشان تقدیم خواهم کرد. وی افزود: کاری که در حال انجام است و کمک نکردن به تیم ملی برای من ناراحت کننده است و مرا عصبانی کرده. چنین موضوعی (کمک نکردن به تیم ملی) برای من نامفهوم است. اگر به همین یک دلیل به تیم ملی کمک نشود، این قابل قبول نیست. به همین خاطر برای نشان دادن حسن نیتم فردا استعفای خودم را که مورخ یازدهم اردیبهشت است تقدیم خواهم کرد تا بعد از انتخابات ایشان یا رییس جدید بتوانند تصمیم جدیدی بگیرند.

دبیر یوفا: فوتبال ایران مثل ایتالیا بزرگ است
دبیرکل یوفا و یکی از نامزدهای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون جهانی فوتبال با اشاره به وضعیت این رشته در ایران گفت: ایران در فوتبال و فوتسال آسیا سرآمد همه است و مثل ایتالیا بزرگ است. «جیانی اینفانتینو» که بامداد روز چهارشنبه وارد تهران شده بود، در نشست خبری خود در پاسخ به این پرسش که برخی کشورها عنوان کرده‌اند داخل ایران امنیت برای برگزاری مسابقات فوتبال وجود ندارد گفت: من در ایران هیچ مشکلی ندیدم. ایران یک کشور زیبا و خوب است و من هیچ مشکل امنیتی در ایران ندیدم. وی افزود: من به صورت شفاف و کامل می‌گویم. من اینجا به عنوان یک نامزد انتخابات فیفا اینجا هستم. پیام من فوتبالی است. ما باید برای فوتبال برنامه‌ریزی کنیم و حمایتش کنیم از دخالت دولت‌ها و سیاست. این فلسفه کاری من است و نگاه نمی‌کنم که در آسیا هستم یا اروپا. البته حضور دبیر یوفا در ایران با حواشی ریز و درشتی همراه بود که از جمله آن می‌توان به غیبت کی روش سرمربی تیم ملی در جلسه دبیر یوفا و مسئولان فدراسیون اشاره کرد! البته پس از جلسه کی روش و اینفانتینو در هتل محل اقامت جیانی اینفانتینو با یکدیگر ملاقات کردند این دو که از دوستان قدیمی هستند برخورد بسیار گرمی با یکدیگر داشتند و پیرامون مسائل مختلف با یکدیگر گفتگو کردند.

گام بلند برای صعود به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا
در آغاز بازی‌های دوم مرحله گروهی جام ملت‌های فوتسال – 2016 تاشکند، از گروه B فوتسالیست‌های ایران از ساعت 15 دیروز به وقت تهران، در ورزشگاه یونیورسال مقابل تیم ملی چین ایستادند و توانستند دومین پیروزی خود را با حساب 7 بر صفر به دست بیاورند. برای ایران در این بازی محمد طاهری، اصغر حسن زاده، حمید احمدی، محمد کشاورز (2بار)، حسین طیبی و قدرت بهادری گلزنی کردند. با این پیروزی ملی پوشان ایران شش امتیازی شدند و تقریبا صعود خود به مرحله بعدی را مسجل کردند اما چینی‌ها با دومین شکست خود، شانس صعود به مرحله بعد را از دست دادند.