kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۱۰۴
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰
رئیس مجلس شورای اسلامی:

جریان تکفیری وهابی درصدد ایجاد شکاف بین امت اسلامی است

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر هوشیاری امت اسلامی برای خنثی کردن حرکت‌های تفرقه افکنانه دشمنان اسلام گفت: جریان تکفیری و وهابیت به دنبال ایجاد شکاف در بین امت اسلامی است.


به گزارش ایرنا، علی لاریجانی دیروز در جریان بازدید از دفتر شبکه جهانی ولایت در قم اظهار کرد: این موضوع در حال حاضر به لحاظ خط کلی فرهنگی مهم است و باید نسبت به آن توجه زیادی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه جریان‌های تکفیری را بسیاری از گروه‌های اهل سنت قبول ندارند، تصریح کرد: در مقابل آن دانشگاه الازهر به عنوان مرجع دینی اهل سنت ایستاده است. همچنین خط افتراق و تفرقه افکنی مورد تایید بسیاری از علمای اهل سنت نیست.
لاریجانی با بیان اینکه در مقابل این جریان تفرقه افکن جریان دیگری وجود دارد که از کل امت اسلامی با حفظ اصالت‌های آن صیانت می‌کند، افزود: بدون شک امت اسلامی دارای هویت و منافع مشخص است و حقیقتی نیز در آن متجلی است.
وی با اشاره به راه اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای تفرقه افکن به منظور گسترش و ترویج این اختلاف‌ها در بین مردم کشورهای اسلامی، تصریح کرد: فارغ از بحث رسانه‌ای مصداق و نمونه بارز این اختلاف افکنی را می‌توان در اوضاع کنونی کشورهای منطقه به ویژه عراق و سوریه مشاهده کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای غربی تلاش می‌کنند تا روابط کشورهای اسلامی با یکدیگرکاهش پیدا کند، گفت: غرب تلاش دارد تا کشورهای اسلامی همواره هیچ‌گونه مراوداتی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، علمی و فرهنگی با یکدیگر نداشته باشند و هر کدام از آنها به صورت جزیره‌هایی جدا از هم عمل کنند.
وی افزود: بدون شک ارتباط قوی و مستحکم تجار و بازرگانان کشورهای اسلامی در ارتقای ظرفیت‌های اقتصادی دنیای اسلامی نقش بسزایی دارد.
لاریجانی با اشاره به ظرفیت عظیم ایران به لحاظ فناوری و علمی تصریح کرد:  نبود ارتباط میان مردم کشورهای اسلامی موجب شده تا دانشکده‌های پزشکی کشور که از رتبه‌های بالایی نیز برخوردار هستند چندان از سوی سایر کشورهای اسلامی منطقه مورد استقبال قرار نگیرند.