kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۱۰۲
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰
محمدباقر نوبخت:

برنامه ششم توسعه با اقتصاد مقاومتی هماهنگی کامل دارد

رئيس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با تاکید بر اینکه لایحه برنامه ششم توسعه با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کاملا هماهنگی دارد، از بهبود فضای کسب و کار به‌عنوان یکی از اهداف مهم این برنامه یاد کرد.



به گزارش ایرنا؛ محمدباقر نوبخت عصر چهارشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس در شیراز افزود: براساس برنامه تدوینی ششم توسعه و تا پایان این برنامه همه بدهی‌های دولت به بانک‌ها پرداخت و تراز عملیاتی دولت مثبت می‌شود که این موضوع از ابلاغ‌های سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.
وی جمعه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: دولت به دنبال دادن وعده‌های غیرممکن نیست بلکه سیاستش در سفرهای استانی این است که قول‌ها و وعده‌هایی را بدهد که اجرایی و عملیاتی شود.
وی ادامه داد:‌ تاکنون از مجموع یک هزار پروژه مربوط به سفرهای هیئت دولت به استان‌های مختلف کشور، 545 طرح و پروژه عملیاتی شده است.
نوبخت، با اشاره به مشکلات پیش روی دولت از جمله کاهش شدید قیمت نفت تاکید کرد: هیچ یک از مؤسسه‌های رسمی جهانی نیز پیش‌بینی کاهش قیمت نفت به زیر 30 دلار را نمی‌کردند  که امروز می‌بینیم قیمت نفت به زیر 30 دلار رسیده است.
البته این کاهش قیمت یک اقدام کاملا سیاسی است که از سوی سعودی‌ها دنبال می‌شود و از این طریق می‌خواهند ما را با مشکلاتی مواجه کنند.
براساس گزارش خبرگزاری فارس نوبخت بعدازظهر روز پنجشنبه در آیین افتتاح ایستگاه شهید مطهری قطار شهری شیراز اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای فاینانس خط دوم قطار شهری شیراز آمادگی دارد و رئيس سازمان مدیریت در فارس این مسئله را پیگیری می‌کند.
وی افزود: دولت مصمم است طرح‌های نیمه تمام را تکمیل کند و تا پایان امسال بخش قابل توجهی از اعتبارات دولتی شهرداری‌ها را تخصیص دهد.
رئيس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ادامه داد: سهم سالانه شهرداری‌ها از اعتبارات دولتی بیش از 10 هزار میلیارد تومان است که برای سال آینده نیز 13 هزار و 500 میلیارد تومان در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد.