kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۰۹۷
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷

حوادث کوتاه از کشور


    برخورد پژو با رهگذر
تبریز- فارس: مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی گفت: در اثر برخورد خودرو سواری پژو با عابر پیاده در بزرگراه پاسداران تبریز، این رهگذر جان خود را از دست داد.
حبیب حسینقلی‌زاده افزود: با اطلاع این حادثه به مرکز اپراتوری اورژانس 115 تبریز، امدادگران اعزامی با بررسی وضعیت مصدوم، فوت عابر پیاده را که به علت شدت حادثه رخ داده بود تأیید کردند.

حریق در انبار لوازم یدکی
مشهد- ایرنا: معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد چهارشنبه شب از وقوع حریق گسترده در انبار لوازم یدکی موتورسیکلت در این شهر خبر داد.
مهدی رضایی افزود: این ساختمان 2 طبقه شب هنگام دچار آتش‌سوزی شد و حریق به سرعت در حال گسترش بود.
وی با بیان اینکه کانون حریق یکی از اتاق‌های طبقه دوم این انبار بود گفت: شعله‌های آتش به سرعت به کل ساختمان سرایت کرد و از آنجا که شیشه‌های ساختمان برای جلوگیری از سرقت با ورقه‌های فلزی جوشکاری شده بود، آتش و دود ناشی از حریق کل این مکان را در برگرفت.
رضایی اظهار کرد: آتش‌نشانان با قطع جریان برق و گاز ساختمان، در تلاشی مستمر و نفس‌گیر آتش را مهار کردند.
وی درباره علت این آتش‌سوزی گفت: براساس اظهارات مالک انبار، ساعتی قبل از وقوع آتش‌سوزی در یکی از اتاق‌ها از پیک‌نیک برای گرم کردن محیط استفاده شده بود که نشت گاز آن منجر به وقوع این آتش‌سوزی شد.

کشف دام و علوفه قاچاق
مشهد- ایرنا: رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی روز چهارشنبه طرح کنترل محورهای ارتباطی منتهی به شهر مشهد را تشدید کردند.
سرهنگ حسین بید مشکی افزود: در این طرح مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز 12 دستگاه کامیون حامل خوراک دام و احشام قاچاق را در ورودی شهر مشهد شناسایی و توقیف کردند.
وی تأکید کرد: در بازرسی از این خودروها 65 رأس گوسفند، 19 رأس گاو، یک هزار و 440 کیلوگرم خوراک دام فاقد مجوز کشف و ضبط شد که خودروها توقیف و متخلفان با تشکیل پرونده راهی دادسرا شدند.

قاتل خاموش قربانی گرفت
قم- فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: براثر مسمومیت با منوکسید کربن یک نفر در قم جان خود را از دست داد.
محمدرضا حسینی گفت: این مرد 40 ساله به دلیل استنشاق گاز منوکسید کربن و استفاده از کپسول پیک‌نیک به عنوان وسیله گرمایشی در فضای بسته دچار مسمومیت شد و در گذشت.

قاچاقچیان حرفه‌ای زمینگیر شدند
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: به دنبال کسب خبری مبنی بر اینکه قاچاقچیان قصد جابجایی مقدار زیادی مواد مخدر در محور «خاش- زاهدان» را دارند بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.
سرتیپ حسین رحیمی افزود: تیمی مجهز از یگان تکاوری به محورهای خاش- زاهدان و سرجنگل- کورین و قلعه بید اعزام و منطقه را زیر نظر گرفتند.
وی ادامه داد: مأموران با اقدامات اطلاعاتی و رصد تحرکات قاچاقچیان موفق به شناسایی خودرو حمل مواد شدند و دستور ایست دادند اما سرنشینان بلافاصله خودرو را رها کرده و اقدام به تیراندازی به سمت مأموران کردند. و با به جای گذاشتن خودرو حامل مواد با استفاده از تاریکی شب و کوهستانی بودن منطقه متواری شدند. فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: مأموران در بازرسی از این خودرو 776 کیلو و 400 گرم تریاک و 54 کیلوگرم مرفین را کشف و ضبط کردند.
رحیمی در ادامه از عملیات موفق دیگر در زاهدان خبر داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر حمل و جابجایی مقادیر قابل توجهی مواد مخدر توسط یکی از قاچاقچیان معروف با یک دستگاه کامیون در زاهدان موضوع در دستور کار تیمی از پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت.
وی ادامه داد: با پایش اطلاعاتی مأموران موفق به شناسایی خودرو حامل مواد و یک دستگاه خودرو پژو به عنوان راه بلد در یکی از خیابان‌های اصلی زاهدان شدند و در اقدامی به موقع دو خودرو را توقیف کردند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در پایان از کشف 41 عدد بطری نوشابه حاوی 84 کیلو گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در کامیون جاساز شده بود خبر داد و خاطرنشان کرد: در این راستا 3 نفر قاچاقچی نیز دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

آتش‌سوزی خودرو پس از واژگونی
قم- فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم ابراز کرد: در حادثه واژگونی وانت و در پی آن حریق خودرو مرد 35 ساله‌ای جان خود را از دست داد.
محمدرضا حسنی گفت: این حادثه در جاده سلفچگان روی داد که در آن یک نفر دیگر نیز مجروح شد، و مجروح این حادثه توسط بالگرد به مرکز درمانی شهید بهشتی انتقال یافت.