kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۰۹۵
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶
رئیس سازمان نظام وظیفه ناجا:

تک فرزندان با شرایطی از معافیت کفالت بهره‌مند می‌شوند

رئیس سازمان نظام وظیفه ناجا گفت: درصورتی‌که سن پدر سرباز کمتر از ۷۵ سال باشد اگر مشکل پزشکی داشت با ارائه مدرک و سندی که مورد تایید شورای پزشکی سازمان وظیفه عمومی ناجا باشد از معافیت کفالت بهره‌مند می‌شود.


سردار سید حمید صدرالسادات در گفت‌وگو با نسیم اظهار داشت: با توجه به اینکه سن معافیت کفالت از 60 به 75 سال افزایش‌یافته است سربازانی که سن پدر آنها کمتر از 75 سال است درصورتی‌که دارای مشکل پزشکی باشند با ارائه مدرک و سند و همچنین تایید شورای پزشکی سازمان وظیفه عمومی از معافیت کفالت برخوردار می‌شوند.
وی ادامه داد: سربازانی که قصد استفاده از این معافیت را دارند، با توجه به ارائه مدارک پزشکی برای پدران کمتر از 75 سال، باید تک ‌فرزند ذکور خانواده نیز باشند و این از شرایط اخذ معافیت کفالت از سربازی است.
مشکل سربازان با فرار حل نمی‌شود
رئیس سازمان نظام وظیفه ناجا گفت: در زمینه کاهش مشمولان غایب با توجه به قوانینی که پیش‌بینی‌شده باید تشویق و ترغیب صورت گیرد تا جوانان با اشتیاق برای خدمت سربازی حاضر شوند.
وی بابیان اینکه فرار از خدمت سربازی مشکلی را از کسی حل نمی‌کند، افزود: جوانان باید مدت قانونی خدمت وظیفه را در برنامه زندگی خود بگنجانند چراکه نرفتن به خدمت سربازی باعث بروز مشکلاتی در زندگی آن‌ها خواهد شد.
صدرالسادات تاکید کرد: اگر جوانان به موضوع سربازی نگاه مثبتی داشته و آن را به‌عنوان یک فرصت ببینند، می‌توانند از ظرفیت ایجادشده و فرصت در دوران سربازی استفاده لازم را ببرند.
این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: ما منکر وجود محدودیت‌ها و مشکلات نیستیم اما نیروهای مسلح تمام تلاش و توان خود را به کار گرفته تا شرایط مطلوب و مناسبی را برای سربازان ایجاد کند.
رئیس سازمان نظام وظیفه ناجا اضافه کرد: جوانان با فرار و غایب شدن از خدمت سربازی یک نوع جرمی را مرتکب می‌شوند و این موضوع برای آینده آنها و مسیر زندگی‌شان مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.
تعیین تکلیف سربازی برای اخذ گواهینامه
سردار صدرالسادات در مورد تعیین تکلیف خدمت سربازی برای اخذ گواهینامه گفت: از سوی ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی ناجا اظهار نظر شده است و ما منتظر تصویب نهایی این قانون هستیم.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم نسبت به موضوع تعیین تکلیف خدمت سربازی برای اخذ گواهینامه بی‌تفاوت باشیم و نتوانیم محدودیت‌های قانون را برای آنها اعمال کنیم باعث می‌شود تا افراد غایب زیاد شده و از توان رزم نیروهای مسلح کاسته شود و تعداد سربازانی که باید برای خدمت سربازی حضور یابند کاهش خواهد یافت.
صدرالسادات اظهار داشت: امیدواریم در بررسی نهایی شورای نگهبان نظری که ستاد کل نیروهای مسلح به‌عنوان متولی امر سربازی در کشور دارد محقق شود.