kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۰۸۹
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
درصورت تامین نشدن اعتبار

شير مدارس قطع می‌شود

مشاور معاون وزير آموزش و پرورش گفت: در صورت تامین نشدن اعتبار مصوب از محل هدفمندی یارانه‌ها، مجبور به قطع توزیع شیر مدارس می‌شویم.


مشاور اجرایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش به باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: از محل هدفمندی یارانه‌ها ۴۰۰ میلیارد تومان برای توزیع شیر در مدارس باید در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گرفت ولی تا به امروز علی‌رغم مکاتبات متعدد و پیگیری‌ها، حتی یک ریال نیز در اختیار این وزارتخانه قرار نگرفته است.
منصور مجاوری ادامه داد: در صورتی که اعتبار مربوطه تامین نشود، آموزش و پرورش به منظور جلوگیری از ایجاد تعهد مازاد بر اعتبار، مجبور به قطع شیر مدارس است.
مجاوری افزود: قرار بود بودجه لازم برای تامین توزیع شیر در مدارس از دو محل هدفمندسازی یارانه‌ها و بودجه عمومی دولت تامین شود، ولی تاکنون از محل هدفمندی یارانه‌ها بودجه‌ای برای تامین هزینه‌های خرید شیر در مدارس و ترویج فرهنگ مصرف شیر بین دانش‌آموزان در اختیار وزارت آموزش‌و پرورش قرار نگرفته است.
وی با بیان اینکه تا این تاریخ علی‌رغم مکاتبات متعدد و پیگیری‌ها، هیچ اعتباری از محل هدفمندی یارانه‌ها برای توزیع شیر مدارس در اختیار آموزش پرورش قرار نگرفته است، عنوان کرد: آموزش و پرورش در صورت ابلاغ  نشدن اعتبار مربوطه توانایی توزیع شیر از ابتدای اسفند ماه را ندارد.
مشاور اجرایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ تاکنون 505 میلیون پاکت شیر به طور میانگین در 37 نوبت در مدارس دولتی و غیردولتی سراسر کشور توزیع شده است.